Problema sesizată
Grădinița noastră este o unitate de învățământ mare, având 12 clase astfel că, aproximativ 330 de copii beneficiază anual de educaţie în acest mediu, pe care ni-l dorim amenajat cât mai aproape de nevoile lor actuale, spre a forma şi reda societăţii mugurii viitorului, de care ne vom bucura cu toţii.
Numărul de copii care frecventează grădiniţa este foarte mare, aspect care ne bucură, dar ne şi provoacă la găsirea unor soluţii atractive, care să implice concomitent cât mai mulţi copii, cărora să le aducă lumea mai aproape, în imagini clare, realistice. Dispunem de un singur videoproiector în toată unitatea, dar calitatea imaginii este slabă şi distribuie copilului un rol pasiv, de spectator…
Avem nevoie de 3 table interactive și 3 laptopuri care să ne asigure continuitatea derulării proiectelor începute, dar și demararea altor proiecte atractive. Cu ajutorul acestor dispozitive, am putea desfăşura activităţi educative în condiţii moderne, care să trezească motivaţia copilului faţă de învăţare, ajutându-l să descopere în mediul şcolar un element familiar lui, „ecranul”, dar folosit în mod echilibrat, pozitiv.
Grădinița a fost implicată în numeroase proiecte județene, naționale și internaționale care au sporit calitatea educației oferite preșcolarilor, dar de fiecare dată ne-am lovit de lipsa unor materiale și aparate necesare în derularea acestora, fiind nevoiți să improvizăm să adaptăm sau să împrumutăm și chiar să apelăm la resurse proprii. Ca rezultat al unor analize SWOT întocmite la final de an școlar în urma derulării proiectelor, am identificat punctele slabe, printre acestea numărându-se lipsa tehnologiei. Ne este din ce în ce mai greu să menținem nivelul ridicat al educației oferite copiilor în lipsa unor resurse materiale. Ştim că multe şcoli se bucură de prezenţa unor astfel de dispozitive, de aceea, familiarizarea preşcolarilor cu tabla interactivă ar facilita adaptarea acestora la noul mediu educativ.
Ne dorim să menţinem un strâns parteneriat cu familia şi comunitatea, în interesul dezvoltării depline a copilului, dar nu toţi părinţii pot participa fizic la întâlnirile derulate la clasă; de asemenea, intervenţia unor specialişti în educaţie nu este totdeauna posibilă, date fiind aspectele legate de timp / distanţă. Cu ajutorul tablei interactive, am putea depăşi toate aceste aspecte, iar părinții pot vizualiza și conștientiza mai bine nevoile copiilor, vor identifica limbajele unui copil pentru a înțelege mai bine cauzele problemelor cu care se confruntă în educarea copilulu. Cu ajutorul unui program de desen pot afla modalitățile de intervenție în ameliorarea unor anumite comportamente ale copilului, dar și cum să contribuie la creșterea stimei de sine la copil.
Pentru preşcolarul modern, tabla interactivă deschide fereastra cunoaşterii lumii reale, acum şi aici!