Problema sesizată
În clasa pe care o îndrum în calitate de dirigintă, am identificat un număr de 23 de elevi care au întâmpinat dificultăți în anul școlar precedent în ceea ce privește învățământul online. Ei nu dețin laptopuri sau tablete, ci doar telefoane ale părinților sau fraților, de pe care era destul de greu să se conecteze și să urmărească, în condiții satisfăcătoare, lecțiile. Ecranul telefonului nu permite vizualizarea completă a tablei pe care scrie profesorul, nu permite accesarea unor platforme cu jocuri didactice, nu oferă posibilitatea de a răspunde la lecții și de a urmări întreg scenariul didactic, în paralel.
Menționez că elevii mei (acum de clasa a VI-a) provin din familii cu situație financiară precară, din familii monoparentale sau din familii în care tatăl nu-și îndeplinește obligațiile față de copil. Din discuțiile cu părinții am înțeles că achiziționarea unui dispozitiv inteligent nu poate reprezenta o prioritate pentru familii nici în acest an școlar.
Copiii sunt dornici să participe la lecții și un cadou de acest fel le-ar aduce nu doar o bucurie imensă, ci încredere că lumea poate fi mai bună dacă ne unim forțele. Pe de o parte, contextul instabil nu i-ar mai amenința cu întoarcerea la ore online fără ca ei să aibă resursele necesare, iar pe de altă parte, ne dorim cu toții să putem folosi tabletele pentru a învăța la clasă într-o formulă mai interesantă.