Problema sesizată
Învățământul modern mizează pe învățarea diferențiată. Disponibilitatea, interesele, ritmul și stilul de învățare determină selectarea unei strategii de predare, învățare, evaluare. Astfel, activitatea educativă se concentrează pe folosirea capacităților esențiale, elevii fiind ghidați să facă alegeri bazate pe stilul lor de învățare, fiecare copil fiind o individualitate. Clasele din școala noastră sunt neomogene, cuprinzând elevi cu capacități de muncă diferite. Pentru a diferenția și personaliza strategiile didactice sunt necesare materiale multiple, fișe de lucru care să cuprindă exerciții și teme cu grade diferite de dificultate.
Lecția autentică nu se construiește conform unei „mărimi” unice, care se potrivește tuturor, de aceea a preda este o artă. Dar pentru ca un profesor să poată deveni un educator care să fie capabil să ofere elevilor oportunități variate este nevoie și de un suport material. De aceea, profesorii școlii noastre ar avea nevoie, în cancelarie, de două imprimante și două calculatoare, ținând cont de numărul mare de cadre didactice. Acestea ar fi utilizate pentru a pregăti materiale didactice variate, necesare unei instruiri și unei evaluări diferențiate care să asigure valorificarea tuturor abilităților, punctelor tari și nevoilor diferite ale elevilor.