Problema sesizată
Tablă interactivă pentru clasa a 6-a din Școala Gimnazială George Coșbuc, Baia Mare
Direcția majoră de dezvoltare a procesului de predare-învățare-evaluare vizează integrarea tehnologiei și a mijloacelor IT pentru a facilita formarea de noi competențe. În era digitală, în care orice informație este la un click distanță (profesorul nu mai este resursă, ci ar trebui să fie facilitator, moderator), elevii au nevoie de un mediu de învățare atractiv, care să răspundă cerințelor actuale.
În ciuda acestui deziderat, elevii clasei a VI-a, de la Școala Gimnazială George Coșbuc, Baia Mare, utilizează două table negre, pe care scriu cu cretă. Desigur că această situație nu i-a oprit să obțină performanțe la Olimpiada de Matematică și la concursuri naționale (Limba și literatura română și Limba engleză), poziționându-se, de fiecare dată, pe primele locuri ale clasamentului; tocmai acesta fiind motivul pentru care înaintez prezenta solicitare: încurajarea/susținerea performanței.
O tablă interactivă ar fi de un real folos în școala noastră (în nicio clasă gimnazială din școală nu există un astfel de instrument modern de lucru), pentru că ne-ar permite desfășurarea unor activități dinamice și atractive, care să implice educabilii și să ofere datele necesare unui context de învățare activă.
Utilizarea acestui dispozitiv ar crește capacitatea de atenție și dorința copiilor de a ieși la tablă cu plăcere, iar profesorii ar putea proiecta demersuri didactice creative, care ar ușura înțelegerea anumitor noțiuni.
Dacă și dumneavoastră considerați că performanța trebuie susținută, vă rugăm să ne sprijiniți în demersul nostru de a transforma o sală de clasă banală, într-un mediu de învățare atractiv. Vă mulțumim!