Problema sesizată
Pentru clasa mea, Clasa Creioanelor magice, Narada a însemnat aripile care ne-au permis zborul. Am început clasa pregătitoare cu un laptop și o tablă interactivă pe care le-am primit în urma unor alerte depuse pe HartaEdu. Mai târziu, copiii mei s-au bucurat să primească 4 seturi Lego essential spike și o imprimantă, tot ca urmare a unor alerte rezolvate de Hartă. Cei 14 copii din clasa mea au putut astfel să se implice, încă din prima săptămână de școală, în proiecte eTwinning în care au luat contact cu copii din Europa, au descoperit cultura acestora, s-au întâlnit în diverse webinarii, au jucat jocuri online împreună, au înțeles importanța cunoașterii limbii engleze și au început să fie dornici să învețe. Lucrând cu trusele Lego, copiii au început să folosească creativ tehnologia, dar, în același timp, au fost provocați să empatizeze cu personajele cărora le construiau rampe de transport, de exemplu. Ca învățătoare, am observat că folosirea acestor truse la clasă aduc nenumărate beneficii: copiii colaborează, fetele sunt interesate de învățarea bazată pe STEM, abilitățile tehnice și digitale sunt dezvoltate sau consolidate. Vinerea devine ziua noastră preferată, ziua în care 14 copii de 6-7 ani nu doresc să iasă în pauză ci preferă să construiască din lego diverse rampe, standuri și roți din parcul de distracții, pe care le programează să se miște astfel încât să rezolve problemele unor copii aflați în scaunul cu rotile.
Suntem fericiți, dar avem o mică problemă. Trusele Lego sunt conectate la o aplicație care trebuie descărcată pe o tabletă iar noi, din păcate, avem o singură tabletă în clasă, pe care am primit-o dintr-o donație. Pentru a lucra în grupuri mici, am folosit și laptopul din clasă, dar lipsa unor tablete ne îngreunează mult activitatea. Mai mult decât atât, devenind ambasador Quiver, am obținut gratuit 15 locuri în clasa digitală, astfel încât toți copiii mei pot utiliza fișele de lucru pentru a înțelege mai bine circuitul apei în natură, lanțul trofic sau sistemul solar, ca să enumăr numai o parte din activitățile pe care le desfășurăm. Copiii au cont pe Pixton, o aplicație care ne permite să creăm avatarurile necesare în proiectele eTwinning și să scriem benzi desenate, pentru a învăța mai ușor scrisul și cititul. Avem o anumită zi din săptămână în care copiii vin cu telefoanele la școală, ocazie cu care am observat că unii dintre ei au telefoane vechi, care nu sunt compatibile cu aplicațiile cu care lucrăm, fapt care le produce multă frustrare. În clasa mea sunt copii care beneficiază de bursă socială, un copil dintr-o familie monoparentală, copii care au unul dintre părinți plecați la muncă departe de casă.