Problema sesizată
Echipa Multitouchcnme - echipă de proiecte STEAM / STEM, în metodologia Transdisciplinarității experimentale este locul în care sădim semințe întru Transdisciplinaritate experimentală și Studiul Complexității în proiecte emergente, originale și inedite, prin care dezvoltăm elevilor abilități de ordin înalt și capacități cross-curriculare, o atitudine transdisciplinară.
În Echipă sunt cuprinși, anual, peste 150 de elevi și profesori deschiși metodologiei inter și transdisciplinare, conștienți că avem nevoie nu doar de Smart City, ci și de Smart People. Colaborarea profesorilor este flexibilă, în funcție de proiectele elaborate. Încă de la începutul constituirii, am gândit Echipa ca pe un ,,nucleu de străpungere”, prin care să generăm saltul înspre noul tipar educațional cerut imperativ de societatea bazată pe cunoaștere.
Din 2011 până în prezent creăm proiecte care își propun să schimbe paradigma educaţională din sistemul românesc și care participă în competiții naționale și internaționale STEAM / STEM, echipa obținând premii de excelență: Global Youth Science and Technology Bowl 2021, 19-20. 06 2021, Hong Khong - Premiul I, Medalii de Aur; Expo Science National, Costa Rica – Milset America Latină (21-24.04.2021) -poziția 10; Expo Science – Milset Abu Dhabi (2019) - premiul I; ROSEF - Concursul Național de Știință și Inginerie RoSEF: 2021 - 2015 Premii I, II, III; Infomatrix Woed Final 2015, 2016, 2017 Medalii de Argint / Bronz ; Diplomă de Onoare la competiția International Luma StarT Award 2017, Finlanda, situându-ne între cele 10 proiecte nominalizate, din cele peste 800 implicate în competiție; Edu Arctic (Finlanda), locul 5 etc.
Laboratorul multi-touch în care ne desfășurăm activitatea este un Green Tech Lab, în care îmbinăm cercetarea în metodologia Transdisciplinarității experimentale cu Studiului Complexității, ca bază practică în domeniul Inteligenței Artificiale, Realitate Augmentată, VR, pentru educația colaborativă, incluzivă, cercetare și eco-inovare.
Problema noastră constă în faptul că nu avem dotarea cu echipamente necesare unui laborator STEAM / STEM:
- senzori;
- kituri de robotică: drone, roboți;
- electronice;
- sistem VR;
- imprimantă 3D;
- tablete grafice;
- laptop profesional.
Implicit, avem nevoie de un fond care să susțină taxele de participare la competițiile internaționale - în această perioadă în format online.
Echipa s-a calificat pentru anul 2022 la trei competiții internaționale, în Tunisia, Coreea și Turcia. Până la perioada participării avem nevoie de aceste componente care ne-ar permite să ne creăm prototipurile.
Beneficiarii direcți ai proiectului: 150 de elevi ai Echipei Multitouchcnme și cei 750 de elevi ai școlii; profesorii-mentori din proiect (10-15) și experții.
Beneficiarii indirecți: comunitatea (elevi, studenți, adulți), prin participarea activă la Proiectele-deschise, la workshop-urile organizate, la evenimente de popularizare a științei și a proiectelor.
Impactul vizează dobândirea abilităților cross-curriculare ,,de ordin înalt” necesare adaptării la dinamismul secolului 21 și a atitudinii transdisciplinare, bazată pe: rigoare, deschidere și toleranță și, pe de altă parte, conștientizarea complexității secolului în care trăim și necesitatea apropierii de tehnologie, dar cu scopul de a o subordona intereselor Omului și Naturii, susținând popularizarea STEAM în rândul maselor, prin metode de educație nonformală.