Problema sesizată
La școala din comuna Gârcina, județul Neamț, studiază 320 de elevi. Dintre aceștia, în ciclul gimnazial sunt înscriși 116. În ultima perioadă copiii au fost implicați în activtăți de lectură, fiind înființat la nivelul școlii un Club de lectură, care să faciliteze accesul la cuvânt a cât mai multor elevi. În momentul de față, granița dintre învățarea formală și cea informală este extrem de subțire, activitățile clubului (organizate în mare măsură în manieră interactivă, prin implicare activă a elevilor) desfășurându-se în clasă, în băncile școlare.
Pentru a crea contextul necesar dezvoltării creativității și pentru a desăvârși pasiunea pentru lectură și dezvoltarea socio-emoțională a elevilor, ar fi necesar un spațiu special amenajat, dotat cu rafturi pentru cărți, instrumentele de desen și pictură sau materialele didactice, cu perne și fotolii puf. Pe lângă aceste obiecte ar fi necesare panouri speciale, pe care elevii să își poată expune lucrările conexe, realizate în cadrul clubului de lectură.