Problema sesizată
NEVOIA unei școli în care a devenit o tradiție pregătirea elevilor pentru performanță, care caută soluții pentru dezvoltarea la elevi, profesori și părinți, a competențelor necesare meseriilor viitorului, care muncește pentru activarea generațiilor digitale, o reprezintă dotarea cu o IMPRIMANTĂ 3D și cu un APARAT DE GRAVAT CU LASER, care ar permite elevilor să-și schimbe viziunea despre învățare, să conceapă, să modeleze, să creeze "opere de artă ". Procesul de printare 3D declanșează pretextul identificării și asimilării, într-un mod activ, a unui set numeros de conținuturi teoretice.
La ciclul primar - printarea 3D/gravarea/tăierea obiectelor "surpriză" și folosirea lor în lecții catalizează interesul și implicit dezvoltarea motrică și cognitivă la copiii mici.
Proiectarea și printarea machetelor și a obiectelor model crește efervescența și interesul pentru învățarea de durată, învățarea realizată prin descoperire, acea învățare care activează generațiile actuale de elevi adolescenți.
Cu ajutorul imprimării 3D, teorii complexe pot fi simplificate și exponențial crescut interesul pentru învățare.