Problema sesizată
Elevii clasei a III-a au nevoie de materiale didactice atractive și personalizate. Pentru a-i stimula, a-i sprijini în întreg procesul educativ și a obține rezultate bune, modul în care se desfășoară orele depinde în mare măsură de mijloacele didactice folosite. Cei mai mulți copii din această clasă provin dintr-un mediu defavorizat: familie cu copii numeroși, părinți neimplicați în tot ceea ce înseamnă educația copilului.
Cinci dintre elevii clasei a III-a sunt elevi cu cerințe educaționale speciale (CES). Nevoile lor sunt diferite, deci au nevoie de material de lucru și sarcini de lucru diferite, personalizate. Ei au nevoie în permanență de activități dinamice care presupun pregătirea permanentă a materialelor.
Pentru a fi cât mai operativi, pregătirea acestora poate fi susținută de o multifuncțională color, folosită în timp util. Ea este unul dintre obiectele indispensabile unei învățătoare. Copiii clasei a III-a vor beneficia de fișe de lucru, planșe, desene, materiale destinate jocurilor didactice pregătite cu ajutorul acestei imprimante-xerox. Ei au o situație financiară precară și nu își permit achiziționarea unor auxiliare; de aceea se vor pregăti numeroase fișe cu exerciții care să ajute la procesul de fixare-consolidare a cunoștințelor însușite.
Această imprimantă-xerox va fi folosită și la elaborarea materialelor necesare decorării sălii de clasă. Modul în care este amenajată sala de clasă sprijină desfășurarea activităților educative într-un climat optim (primitor, vesel, colorat, atractiv). Impactul vizual are o mare importanță asupra elevilor.
Pentru a putea achiziționa școala această imprimantă, este nevoie de o sumă de bani provenită destinată obiectelor de inventar. Din păcate, acești bani nu sunt alocați, deci e nevoie de o sursă externă de finanțare. Pe această cale, apelez la oameni mărinimoși și dornici să contribuie indirect la educația acestor copii!