Problema sesizată
Având în vedere orientarea învățământului actual spre digitalizare, ca suport al demersurilor didactice, îmi doresc tare mult să pot desfășura, cu elevii mei, de clasa a II-a A, lecții interactive, în care , prin accesarea gadgeturilor vremii actuale, să învețe mai ușor, descoperind noțiunile, doar cu ajutorul unui click. La clasă, am dezvoltat, încă dinainte de pandemie, modalități noi de abordare a conținuturilor din Programa școlară, în care am introdus, în anumite momente, bine alese, tehnologoia digitalizată, care îi pasionează și captează pe elevi. O informație, prezentată colorat, ludic, interactiv, este mult mai ușor de accesat de către elevi, care, se știe, nativi digital fiind, o descoperă și o integrează mult mai ușor în actul didactic, comparativ cu una prezentată teoretic, descriptiv. Elevii se joacă, învățând și învață, jucându-se. Din păcate, am utilizat până acum, mai mult laptopul personal, parțial și laptopul vechi, lent, din sala de clasă. Sunt pasionată de crearea de conținuturi digitale, fiind premiată, anul acesta și anul trecut, în cadrul concursului național de creare de resurse educaționale deschise, pentru elevi, profesori și părinți ,,Digitaliada”. Am transmis, la rândul meu, pasiunea pentru creare de astfel de resurse și foștilor mei elevi, acum în clasa a VII-a, și doresc să le-o transmit, mai departe și micuților mei școlari, din clasa a II-a. De asemenea, îmi doresc mult să putem utiliza tehnologia digitalizată în cadrul proiectelor educaționale, multe, desfășurate la clasă, mai ales eTwinning (la care am obținut numeroase Certifocate naționale și Europene de calitate). Să putem să ne vedem cu partenerii din alte țări, în cadrul unor webinarii online, să desfășurăm împreună activități deosebite și să facem, astfel, schimburi de bune practici....De asemenea, să putem să realizăm frumoasele activități de robotică, în cadrul competiției internaționale Meet and Code (evenimentul nostru, câștigător, de anul acesta se numeșete ,,Let`s learn with the Photon robot!). De aceea, ne dorim cu toții- profesoară, elevi și părinții lor, o tablă inteligentă, interactivă, cu softul aferent, eventual, un laptop și tablete pentru cei 21 de elevi ai clasei a II-a A, pe care să le utilizăm, cu entuziasm și pasiune, în cadrul activităților noastre, actuale și viitoare.