Problema sesizată
Elevii colegiului nostru care au specilaizarea tehnician in activitati economice incepand cu anul 2018 au introdus in programa scolara UTILIZAREA CALCULATORULUI ÎN CONTABILITATE
printre activitaţile de învăţare amintesc:
I. Elementele definitorii ale softurilor contabile specializate
• identificarea tipurilor de softuri specializate necesare locului de muncă - pentru gestiunea mijloacelor fixe, pentru gestiunea stocurilor, clienţi, furnizori calculul salariilor, evidenţă încasări şi plăţi pentru obţinerea registrului de casă;
• evaluarea softurilor identificate – avantaje /dezavantaje, preţ, timp de operare, viteza de lucru, calitatea informaţiilor rezultate, accesibilitatea softului.
II. Descrierea și analizarea structurii softului de specialitate
• instruirea privind utilizarea softului - consultarea ghidului de utilizare a softului;
• identificarea structurii softului: - meniuri, ferestre, iconuri;
• accesarea meniurilor, ferestrelor, iconurilor - direct de la tastatură sau din bara de unelte pentru a vizualiza modul de prezentare a programului.
III. Descrierea și analizarea procedurii de implementare a softului specializat
• pregătirea documentelor ce urmează a fi prelucrate - sortarea pe categorii de evenimente şi tranzacţii şi perioade de înregistrare;
• introducerea datelor din documentele pentru evidența contabilă primară;
• derularea programului - utilizând comenzile conform subsistemului informatic;
• listarea situaţiilor necesare - pe ecran sau pe hârtie;
• evaluarea performanţelor - în funcţie de calitatea informaţiilor şi a situaţiilor finale obţinute.
IV. Prezentarea elementelor definitorii ale Planului general de conturi
• Structura planului de conturi;
• Caracteristicile planului de conturi;
• Identificarea conturilor;
• Particularităţile planului de conturi.
V. Prezentarea evenimentelor și tranzacțiilor din contabilitate cu ajutorul softului specializat
• Preluare date contabile iniţiale;
• Configurare generală a societăţii comerciale;
• Nomenclatoare : gestiuni, articole / servicii, furnizori / clienti, personal;
• Aprovizionare;
• Transferuri între gestiuni;
• Consumuri;
• Producţie;
• Vânzare;
• Salarii (state de plata/avansuri, fişe fiscale,
declaraţii);
• Trezorerie;
• Cheltuieli;
• Venituri;
• Rapoarte contabile (fişe conturi, balanţe), situaţii operative (imobilizări, stocuri, furnizori, clienţi).
VI. Descrierea registrelor contabile utilizate pentru înregistrarea evenimentelor și tranzacțiilor, a declarațiilor și a raportărilor anuale
• Registrele contabile:
- Registrul jurnal;
- Registrul inventar;
- Cartea mare.
• Declaraţiile electronice (exemplu 100, 101, 112,
300,301, 390, 394 etc.)
• Raportările anuale
VII. Realizarea monografiilor contabile complexe cu ajutorul softului specializat:
• Monografie contabilă privind contabilitatea unei societăţi cu profil comerţ cu amănuntul;
• Monografie contabilă privind contabilitatea unei societăţi cu profil comerţ cu ridicata;
• Monografie contabilă privind contabilitatea unei societăţi cu profil servicii;
• Monografie contabilă privind contabilitatea unei societăţi cu profil producţie.
Acestui modul ii sunt alocate 4 ore /saptamana
Orele de utilizarea calculatorului in contabilittae se desfasoara intr-un laborator fara dotare calculatoare functionale
ALERTA MEA ... DOTAREA LABORATORULUI CU 30 LAPTOPURI ŞI O MULTIFUNCTIONALĂ
Deşi nu avem dotări anul acesta elevii au participat la concursul de utilizare acalculatorului în contabilitate initiat de CECAR (prima editie), unde s-au calificate la faza nationala.
Facem tot ce putem dar este f greu.
Desfăşurarea orelor depinde de posibilitatea elevilor de a-şi achiziţiona laptop şi de disponibilitatea lor de a putea veni cu el la şcoală.
Multi elevi sunt navetişti.
Avem 1143 elevi din care aproximativ 50% sunt din mediul rural, cu probleme finnaciare, monoparentale. Avem si 17 copiii cu CES în acest an şcolar.
Avem mare nevoie de acest laborator util pentru elevii nostri în achizitionarea rezultatelor învăţării
Cunoaşterea şi aplicarea corectă a terminologiei de specialitate Înţelegerea conceptelor, fenomenelor, metodelor şi procedeelor specifice domeniului
Analizarea efectelor, relaţiilor, desenelor, schemelor, fenomenelor specifice domeniului
Aplicarea cunoştinţelor dobândite pe parcursul formării în situaţii, contexte noi
Rezolvarea de probleme / elaborarea de sinteze tematice
Fiind elevi cu posibilităţi financiare reduse şi navetişti lucram si cate 4-5 elevi la un laptop
Făra exercitiu este greu să deprinzi tainele utilizarii calculatorului in Nu suntem singurul liceu din tara care nu are dotare la laboratorul de Utilizarea calculatorului in contabilitate
Personal am sunat si la Siveco.
Folosim Saga free.