Problema sesizată
Sunt învățătoare la clasa a IV-a, o generație supusă mereu spre schimbare, o generație cu care am depășit multe obstacole, o generație care ne-a învățat că tehnologia este o metodă de predare de care nu mai putem fugi (indiferent de vârsta pe care o avem). După cum bine se știe, atât elevii cât și noi cadrele didactice, ne-am perfecționat odată și împreună asupra orelor online.
Elevii de care vă povestesc, erau în clasa a II-a când pandemia ne-a trimis acasă și nu am mai avut cum să socializăm decât prin mijloacele tehnologiei. Aveam format un grup pe Messenger la acea vreme, care până la apariția pandemiei era okay, dar am remarcat că nu e suficient și nici eficace. Așa că prin diferite mijloace am reușit să iau legătura cu ei și să mai vorbim despre școală, dar și să-i încurajez, să le ridic moralul și să le spun că totul va fi bine. Mulți dintre ei nu aveau telefoane, iar părinții erau la muncă, așa că a fost foarte greu să ne putem auzi/vedea.
Părinții văzând că situația continuă și că restricțiile nu se ridică, au încercat prin diferite mijloace să le facă rost de telefoane smart (de calculatoare sau laptopuri nu se putea pune probleme, erau destul de costisitoare pentru majoritatea). Când o bună parte din elevi dispuneau de mijloace tehnice am format un grup WhatsApp, apoi pe Kitibot, apoi am trecut la lecții pe Zoom, ca în final să ajungem pe Classroom. Pe toate aceste platforme să fim niște adevarați autodidacți, majoritatea s-au descurcat de minune, ba chiar mai mult, m-au învățat și pe mine unele lucruri.
De aceea aș dori ca până la despărțire (final de clasa a IV-a) să le ofer o Tablă Interactivă, să vadă că școala/ învățarea se combină bine cu joacă.
Aș fi recunoscătoare dacă cine m-ar putea ajuta în realizarea acestui vis.