Problema sesizată
Ne aflam în era tehnologiei, în care copiii îsi petrec mult timp pe telefoane, tablete, jocuri video. Noi, cadrele didactice, constatăm că aceștia citesc din ce în ce mai puține cărți, nu mai sunt atrasi de lectura, nici acasa, dar nici in sala de clasa.
Credem ca realizarea unui loc special amenajat pentru citit, in aer liber, in curtea scolii, ar putea fi solutia perfecta pentru cresterea motivatiei elevilor pentru lectura. Acest loc ar putea fi si o oaza de relaxare din timpul pauzelor. De asemenea, un loc de recreere pentru timpul in care are loc aerisirea salilor de clasa (pentru evitarea imbolnavirilor cu virusuri), iar copiii trebuie sa iasa in curtea scolii. Asadar, elevii de la invatamantul primar vor folosi spatiul indiferent de temperatura de afara, fiind coordonati de invatatorii claselor.
Spațiul de lectura pentru exploratorii scolari necesită mobiler de grădina, compus din: măsute și scăunele din lemn, leagăne din lemn, hamace, containere din lemn, umbreluțe, fotolii cu puf, mocheta de gradină.
Copiii îsi doresc foarte mult să petreacă ore afară, să respire aer curat, să citească o carte preferată, alături de colegii lor, intr-un loc relaxant, confortabil si care să-i motiveze în procesul de învățare! Cadrele didactice vor să diversifice activitățile de învățare, folosind spații atractive, care să vină în completarea demersului instuctiv-educativ.