Problema sesizată
Dorim să fim sprijiniti pentru o bibliotecă a școlii cu rafturi noi si solide , ca un spațiu în care elevii să poată învăța, șă își facă proiectele și temele, să citească mai mult și chiar să se relaxeze.
Biblioteca școlii se află într-o sală improvizată cu rafturi depășite de timp, cu un fond de carte învechit peste care s-a așezat praful vremii. În aceste vremuri în care elevii sunt acaparați de telefoane si internet lectura nu mai este o prioritate pentru ei.
De aceea amenajarea bibliotecii trebuie să fie ca un spațiu funcțional, dar și estetic, pentru a răspunde cât mai bine nevoilor elevilor, dar și profesorilor care își pot desfășura lecțiile în afara sălii de clasă. Prin urmare, amenajarea unui astfel de spațiu este foarte importantă, pentru că o bibliotecă școlară este un loc primitor și creativ, care ar trebui să-i atragă pe elevi și să îi încurajeze să revină aici cu plăcere, ori de câte ori își doresc.Lectura de la vârste timpurii are rolul de a imbogății semnificativ limbajul, pot afla lucruri menită sa le dezvolte imaginatia si universul cunoasterii. În scoala, centrul de lectura trebuie sa fie amenajat corespunzător, astfel încât si cei mici să fie atrași să se aseze și să rasfoiască o carte.
Pentru amenajare avem nevoie de un spatiu atractiv si confortabil cu rafturi noi si solide care sa fie rezistente ,o biblioteca unde să fie asezate cărțile intr-o maniera atractivă.
Cititul de la varste cat mai fraged ajuta la dezvoltarea creierului, a competentelor lingvistice, stimuleaza creativitatea si consolideaza relatia dintre parinte si copil.
Cartile ofera o oportunitatea excelenta de a vorbi, de a povesti, de a inventa si de a ne conecta cu cei mici si mari . A le citi copiilor nu inseamna numai o modalitate de a le inspira dragostea pentru carti inca din copilarie, ci si o modalitate importanta de a dezvolta vocabularul.Rafturile depasite si imbatranite de timp ,la fel ca si fondul de carte necesita o urgenta pentru noi toti participantii .