Problema sesizată
Spațiul nostru de lectură
Școala Gimnazială nr. 2 din Timișoara dorește crearea unui spațiu de dezvoltare prin lectură și digitalizare pentru elevii și profesorii școlii. Prin acest spațiu, ne propunem să oferim suport pentru dezvoltarea armonioasă a elevilor în raport cu reperele și valorile culturale promovate. Trebuie să fie un spațiu care să ofere siguranță fizică, din perspectiva unei infrastructuri adecvate, adaptată vârstei și scopului propus. În acest loc, cu sprijinul cadrelor didactice și al doamnei bibliotecar vom promova utilizarea tehnologiei pentru îmbogățirea procesului educațional și pentru a dezvolta competențele necesare adaptării la un mediu digital și inovativ. În această epocă a digitalizării, ne propunem să îmbinăm plăcerea lecturii, care ne oferă și posibilitatea de a ne conecta cu ceilalți, cu dorința de a folosi în scop educativ resursele multimedia.
În prezent avem un spațiu dedicat lecturii (este un spațiu învechit, cu rafturi depășite de timp), dar dorim amenajarea adecvată a acestuia prin efectuarea unor lucrări de reparații și igienizare, precum și prin dotarea cu obiecte de mobilier noi, atractive și sigure pentru utilizatori (rafturi pentru cărți; mobilier pentru a petrece timpul în mod confortabil, citind- scăunele, pufuri, măsuțe; mobilier adecvat pentru doamna bibliotecar). De asemenea, fondul de carte fiind unul destul de vechi (care nu atrage copiii spre lectură), dorim o înnoire a acestuia, în care să includem atât apariții de cărți ficționale noi, cât și cărți de specialitate, pentru a fi utilizate de cadrele didactice. În sprijinul demersului nostru spre digitalizare, spațiul propus ar urma să fie dotat cu mijloace multimedia (display interactiv, laptopuri, multifuncțional) care să faciliteze accesul la informație atât din perspectiva elevului, cât și a cadrului didactic.
Spațiul acesta va fi un spațiu de învățare și relaxare totodată, și se înscrie în seria demersurilor întreprinse de noi pentru a oferi și celor mici și celor mari ocazia de a se pierde în lumea ficțiunii sau de a produce proiecte inedite.