Problema sesizată
Se cunoaste ca gradinitele de la oras majoritatea construite pe repede inainte pe vremea comunismului si fara studii aprofundate de eficienta nu dispun de sala de sport sau de o sala de activitati necesara dezvoltarii fizice, armonioase a prescolarilor. Multe gradinite nu au o gradina sau un spatiu verde, o cale de acces in siguranta, prescolarii intra direct din strada in cladire, cum e si gradinita noastra.
Un prescolar la gradinita cu program prelungit petrece 8 ore in cadrul gradinitei si desfasurarea activitatilor instructiv-educative se desfasoara in aceeasi sala de grupa, exceptie face timpul scurt petrecut la sala de mese.
Sunt binecunoscute influentele pozitive pe care le au practicarea exerciţiilor fizice şi a sportului încă de la vârste cât mai fragede. Activităţile lor motorii sunt necesare nu doar pentru dezvoltarea fizică, dar şi pentru evoluţia intelectului.
Controlul respiraţiei, descoperirea independenţei şi a interdependenţei fiecărei părţi a corpului, deosebirea între stânga şi dreapta, recunoaşterea secvenţelor spaţio-temporale sunt etape fundamentale pentru a se înţelege pe sine şi lumea înconjurătoare. Cunoaşterea propriului corp este indispensabilă pentru ca micuţii să poată acţiona şi cerceta, pentru a cunoaşte ceea ce este în jurul lor. Toate acestea sunt elemente importante în dezvoltarea inteligenţei, în dezvoltarea psihologică şi afectivă.
Se impune efectuarea de miscare ca activitate de interes major, având în vedere sarcinile şi obiectivele ce le revin în procesul instructiv-educativ, deoarece activităţile şi exerciţiile de miscare oferă plusul că întăresc sistemul imunitar, revigorează organismul, oxigenează mai bine creierul şi induc o stare de bună-dispoziţie.