Problema sesizată
A invata elevii sa vorbeasca corect si sa scrie corect in limba romana este datoria mea ca invatator. Pentru ca scolarii sa dobandeasca insa priceperi si deprinderi temeinice de folosire corecta a limbii, atat in comunicarea orala cat si in cea scrisa, ei trebuie pusi in situatia de a observa, de a analiza si de a aplica faptele de limba.
Invatatorii sunt primii care au raspunderea formarii de deprinderi ortografice, elevii insusindu-si la ciclul primar minimul necesar de norme ortografice, dar timpul alocat acestor activități este insuficient. Am constatat în diverse situații de scriere, nu doar în orele de limba română, că unii elevi scriu gresit (ortogramele le considera cuvant si invers).
De aceea doresc pentru clasa mea (a IV-a) auxiliare didactice care să cuprindă notiuni teoretice privind scrierea ortogramelor, exercitii aplicative, jocuri ortografice si rebusuri didactice care sa ofere elevilor posibilitatea de a revedea cazurile in care intervine scrierea cu cratima sau fara cratima.
Optez pentru lucrarea ,,Exersam, ne jucam, ortograme invatam” deoarece are incluse toate ortogramele prevazute de programele scolare pentru clasele II-IV, dar si altele intalnite frecvent atat in textele literare și nonliterare cat si in comunicare, exersarea si fixarea cunostintelor realizandu-se intr-un mod atractiv. Acest caiet de lucru este util oricarui elev care doreste sa-si clarifice unele dificultati in scrierea ortogramelor dar si parintilor care-i indruma in insusirea unei limbi romane corecte.
Exercitiile pot fi rezolvate atat in timpul anului scolar, ca material didactic auxiliar pentru evaluarea nationala de la clasa a IV-a, cat si in weekend sau vacanta, ca modalitate de odihna activa.
https://www.elibrariescolara.ro/exersam-ne-jucam-ortograme-invatam.html?search=Exersam,%20ne%20jucam,%20ortograme%20invatam
https://www.carminis.ro/exersam-ne-jucam-ortograme-invatam-ortob-p109