Problema sesizată
La nivelul claselor gimnaziale identificam problema violentei si a bullying-ului. Iesiti de sub tutela invatatorului si schimband cladirea in care au invatat 5 ani de zile, elevii sunt in cautarea unor noi repere de dezvoltare a personalitatii. Situatia familiala critica a unor elevi venita din lipsuri materiale si dezorganizare familiala se adauga la aceasta schimbare.Din pacate, aceasta noua cautare la varsta critica de 11- 14 ani are repercusiuni mai putin dorite asupra mediului scolar unde elevii petrec 6 – 7 ore in fiecare zi:
- Distrugerea spatiului inconjurator;
- Violenta de limbaj fata de colegi chiar si cadre didactice;
- Violenta fizica fata de colegi;
- Violenta virtuala – e-bullying;
La nivelul scolii noastre nu exista un spatiu special amenajat pentru ca elevii sa petreaca timp de calitate pe parcursul pauzelor sau in timpul pe care il au la dispozitie inainte de inceperea cursurilor si dupa terminarea acestora pana la ora la care ii preia microbuzul scolar sau parintii. Este nevoie de culoare, miscare si sunet si de multa implicare a elevilor in actiuni concrete de amenajare a spatiului care, de fapt, le apartine. Din pacate, aceste lucruri nu le putem realiza decat din surse extrabugetare, prin proiecte in parteneriat cu diferite asociatii care sprijina educatia.
Autoritatile locale si politia scolara au incercat sa rezolve punctual problemele.