Problema sesizată
În acestă perioadă afectată de virusul SARS-CoV-2, necesitatea maximă pe plan educativ a fost reprezentată de recuzitele de tip electronic, pregătirea copiilor de a participa online la cursuri și interacțiunea cât mai redusă cu mediul înconjurător. Toate aceste aspecte au dus la o evoluție precară asupra învățării copilului, mai ales pentru ciclurile preșcolar și primar, unde observarea sistematică, atât de către profesor, cât și de către cei mici, a fost parțial posibilă spre imposibilă.
Nevoile copiilor sunt legate de instrumente de învățare, rechizite și tehnologie, însă nu putem uita aspectul care îi aduce pe copii mai aproape de artă și frumos.
În contextul de școală fizică, un exercițiu și un moment pe care elevii îl apreciază sunt legate de ACTIVITĂȚILE ARTISTICE. Au fost privați de ele in timpul școlii online și chiar și înaintea acesteia, nefiind niciodată o prioritate. Din această cauză, am hotărât să fac o alertă speciala pe această nevoie.
În toți aceștia ani de predare în învățământ, din experiența personală, nu a existat niciun eveniment care să nu fie sărbătorit cu un mic sau mare spectacol realizat de copii mei, serbări, Ziua Școlii, Ziua Mamei, Craciunul, Paștele, Ziua Învățătorului/Educației, etc, ACTIVITĂȚILE ARTISTICE sunt o plăcere motivată a mea, iar copiii o îndrăgesc și mai mult. Astfel, spectacolele pe care le-am realizat au inclus: dansuri populare, dansuri moderne , scenete, etc. Concluzionând, instrumentele muzicale sunt un necesar clasei noastre deoarece suntem iubitori de artă, iar atât școala, cât și clasa nu deține niciun instrument muzical care să ne ajute în desfășurarea unor spectacole deosebite.