Problema sesizată
Problema identificată pornește de la următorul citat:
”Să nu-i educăm pe copii pentru ziua de azi. Această lume nu va mai exista când ei vor fi mari. Și nimic nu ne permite să știm cum va fi lumea lor. Atunci să-i învățăm să se adapteze.”(Maria Montessori)
Problema sesizată a apărut în timp. Laboratorul actual are o vechime de 17 ani. În ultimii ani datorită uzurii fizice, dar și morale calculatoarele s-au defectat rând pe rând, astfel încât în prezent niciunul nu mai este funcțional. În plus elevii ar trebui să dobândească aptitudini și competențe informatice, conform noilor programe școlare.
Pentru atingerea acestor competențe este necesară dotarea laboratorului de informatică cu echipamente hardware și software noi. Fără acestea desfășurarea orelor de Informatică și TIC nu se poate face în condiții optime (decente). În prezent este folosit un laptop cu videoproiector, iar uneori cu dispozitive aduse chiar de elevi.
Calculatoarele sunt folosite la toate disciplinele. Profesorii și-au modernizat strategiile de predare astfel încât anumite lecții se pot face și cu ajutorul calculatorului.
Ideal ar fi nevoie de 20 calculatoare echipate complet.