Problema sesizată
Avem mare nevoie de următoarele dispozitive digitale la clasă: tablă interactivă, laptop și tabletă grafică.
Cu ajutorul tablei interactive se va îmbunătăți calitatea procesului de predare-învățare pentru formarea unor competențe teoretice și practice mai temeinice. Utilizarea tablei interactive permite:
- continuarea proiectelor internaționale eTwinng, proiecte derulate cu parteneri din toate statele Uniunii Europene (elevii vor putea susține activitățile din cadrului proiectului, live, alături ce ceilalți elevi parteneri, vor putea participa la seminarii online, webinarii cu scopul invățării utilizarii instrumentelor web2). In momentul de față, scoala noastră derulează peste 10 proiecte internaționale („For Water”, ”Media Literate, eTwinner” „Boost your body” „A clean environment, a healthy life!”, „Pandemic Stem”)
- continuarea evenimentelor de programare din cadrul „Meet and Code”: „Aventura începe cu Scratch!”, „Povești cu ozoboți”, „Puterea de a inova pentru o lume mai bună”.
- promovarea educației STE(a)M, abordarea curriculumului prin proiecte PBL
- predare-învățare interactivă de excepție, datorită mărimii ce permite vizualizarea clară pentru clase cu peste 30 de elevi; Poți să le predai orice pe aceste table. De la lecții de științe ale naturii, în care le explici cum au loc anumite experimente până la exerciții de tabla înmulțirii sau de scriere, orice tip de lecție poate fi predată într-un mod mult atrăgător pentru elevi“
- management mai bun al timpului, datorită accesării rapide a unor informații variate și de calitate;
- utilizarea mai lesne a noilor manuale în format electronic;
- utilizarea manualele electronice în mod unitar, pentru evitarea dispersiei atenției precum se întâmplă în cazul utilizării tabletelor în mod individual;
- desfășurarea proiectelor on-line în cadrul clasei, în cooperare cu profesorii;
- îmbunătățirea relației părinți-elevi-cadre didactice în cadrul lectoratelor.
Activitățile principale sunt:
Tabla interactivă: lecții pe tabla interactivă la fiecare disciplină școlară; lecții de aprofundare la disciplinele de evaluare pentru clasele a II-a, a IV-a, a VI-a și a VIII-a; activități on-line în proiecte școlare; lectorate cu elevii și părinții.
Tableta grafică: Lecții la fiecare disciplină ( utilizarea acesteia de catre fiecare cadru didactic atunci cand doresc modificarea unei fise de lucru, retușarea fotografiilor folosite la predare etc., utilizarea acesteia în cadrul orelor online, unde elevii nu sunt în sala de clasă pentru a vedea tabla, pentru a vedea exemplificarea unui exercițiu matematic, aplicarea unei formule, scrierea unei litere de mână –la clasele mici). Cel mai important argument al folosirii tabletei grafice este derularea orelor pentru elevii cu CES. In cadrul liceului avem elevi cu deficiențe locomotorii, care nu se pot deplasa la școală în fiecare zi. Aceștia beneficiază de lecții online și de activități remediale. Dar acest proces este dificil de realizat atunci când elevul nu vede ce predă profesorul. Tableta grafică îi dă profesorului posibilitatea de a preda elevului de acasă, la fel de eficient ca în sala de clasă.
Aceste instrumente digitale nu au impact doar asupra elevilor de ciclu primar, ci prin prisma faptului ca avem în scoala elevi de la ciclu primar pana la ciclu liceal, si ca se invata in 2 schimburi, peste 400 de elevi de liceu vor putea beneficia de acest mod interactiv si modern de predare. Elevii de liceu nu sunt doar din orasul Slanic ci de pe toata Valea Slanicului.