Problema sesizată
Elevii cu cerinte educationale speciale,mai ales din invatamantul primar intampina probleme in formarea sau dezvoltarea unor competente digitale ale acestor copii,fiind aprofundate mai ales in perioada pandemie,cand demersul instructiv-educativ s-a desfasurat in mediul virtual,iar eleviii nu au avut acces la tehnologii informatice adecvate in conformitate cu topul si gradul deficientelor,precum si instruirea lor,dar si perfectionarea cadrelor didactice,a parintilor in folosirea platformelor educationale,pentru a le putea oferi sprijin copiilor.
Unii dintre copii se confrunta cu dificultati senzoriale,spre exemplu si nu pot folosi mijloacele multimedia normal,fiindu-le limitat sau absent accesul la activitatile ce implica utilizarea calculatorului si a instrumentelor de tip informatic.Astfel,utilizarea unei table interactive si a unor mijloace multimedia si programe adaptate pentru eleviii cu dizabilitatiar imbunatati performantele scolare si ar amplifica sansele de inregistrare a progresului scolar.
O estimate a cantitatii de produse necesare:o tabla interactiva-pachet cu accesorii,in jur de 9000 lei,instrumente informatice adaptate-macar de baza:mouse adaptat,pentru apasare cu piciorul,spre exemplu,pentru elevii care nu pot folosi mainile,amplificator de ecran-pentru marirea scrisului,amplificator de voce-pentru comenzi vocale;programe adaptate specifice sub forma unor personaje din desene animate,care contribuie la dezvoltarea exprimarii si comunicarii verbale,captured atentiei si mentinerea ei pe o perioada mai indelungata,dezvolta concentarea,memoria,imaginatia,creativitatea,ii stimuleaza din punch de vedere emotional si cognitiv.