Problema sesizată
Trăim într-o lume a tehnologiei în care fenomenul informatizării a cuprins aproape toate compartimentele vieții. Calculatorul a ajuns o parte a vieții fiecăruia dintre noi, dar mai ales o șansă pentru a te integra într-o societate în care CV-ul unui viitor angajat pe piața muncii face referire la abilitățile digitale. Majoritatea elevilor Școlii Gimnaziale Filipești nu au șansa de a utiliza calculatoare acasă, alfabetizarea digitală și informațională fiind realizată exclusiv în spațiul școlar. În acest context, competențele digitale se pot dezvolta doar prin intermediul orelor de informatică și TIC care fac parte din programa școlară.
În prezent, orele de informatică și TIC se desfășoară doar la nivel teoretic deoarece lipsesc dispozitivele tehnologice de bază. Acest aspect constituie o dificultate majoră, în condițiile în care se așteaptă asigurarea de șanse egale la o educație de calitate, la acces la tehnologie într-o societate care cere elevi pregătiți din punct de vedere digital. Transformarea unei săli de clasă într-un laborator de informatică în care elevii, dincolo de o cultură generală, își formează abilitățile digitale este o necesitate și un pas în eliminarea decalajului digital între elevii din mediul urban și din cel rural. Pentru acest lucru am avea nevoie de dotarea sălii de TIC cu 30 de calculatoare.
Înscrierea acestei alerte pe HartaEdu reprezintă o șansă reală, o mână întinsă elevilor Școlii Gimnaziale Filipești care pot astfel îndrăzni să pășească în lumea acesta fără să simtă dezavantajați. Implicarea lor în diferite proiecte realizate la nivelul școlii și județului, participarea la diferite concursuri, susținerea unor spectacole de către membrii ansamblului de dans al școlii demonstrează entuziasmul acestora și nevoia de a se afirma. De asemenea, pentru elevii cu CES care fac parte din familia școlii noastre predarea asistată de calculator poate deveni o parte a procesului instructiv-educativ diferențiat, prin utilizarea unor softuri educaționale dedicate acestei categorii de elevi. O altă serie de efecte pozitive ar fi îmbunătățirea performanțelor școlare și a rezultatelor elevilor la testările naționale, creșterea interesului pentru educație, în principal pentru studiul TIC, mutarea accentului procesului de instruire pe învățarea individualizată și personalizată, creșterea motivației elevilor.