Problema sesizată
În lumea modernă, bibliotecile școlare devin baza infrastructurală a activităților educaționale care asigură condițiile necesare implementării educației axate pe autodeterminare și satisfacerea sistemică cuprinzătoare a nevoilor educaționale ale fiecărui elev, ținând cont de dezvoltarea psihofizică și individuală a acestuia.
Îmi doresc să ofer elevilor noștri o bibliotecă școlară modernă, un spațiu de informare în care să pot oferi acces egal și deschis la surse de informații de înaltă calitate pe orice suport, inclusiv colecții tipărite, multimedia și digitale. Practica educațională a țărilor de frunte ale lumii arată că biblioteca școlară ar trebui să ofere elevilor nu numai material informațional, ci mai ales educațional (inclusiv educație civil-patriotică, spirituală și morală), metodologic, cultural, orientare vocațională, sugestii de agrement.
Aș dori ca biblioteca noastră școlară să fie un spațiu social deschis și activităților culturale, profesionale și educaționale ale tuturor participanților la relațiile educaționale, să fie un loc de gândire și creativitate colectivă; un centru de alfabetizare pentru dezvoltarea abilităților de citire.