Problema sesizată
Sunt profesor de Limba și Literatura Română, nivel gimnazial, la Școala Gimnazială Romanu, Brăila. Absolventă a unui master, specializarea Teoria și practica textului, cursuri finalizate în 2012, în Galați, de-a lungul carierei didactice, am participat la numeroase cursuri de formare și dezvoltare profesională, amintind de Profesionalizarea carierei didactice, FromRef etc.
Este cunoscut faptul că existența unei biblioteci școlare contribuie într-un procent foarte mare la conturarea și dezvoltarea personalității unui elev. Lectura îndeamnă la introspecţie, angajează valori formative, care îşi pun amprenta pe întregul comportament al cititorului.
Școala noastră dispune de un fond nou de carte, însă nu suficient pentru a satisface toate gusturile de lectură. Conducerea unității a susținut întotdeauna dotarea bibliotecii școlare cu titluri noi și de actualitate. Cu toate acestea, biblioteca unității dispune doar de cateva cărți încadrate în literatura contemporană, de altfel, și preferata elevilor. Fiind o școală din mediul rural, situația financiară a familiilor din care provin copiii este modestă, iar achiziționarea cărților (pentru lectura suplimentară/ întalnirileclubului de lectură) din librării fizice sau online, este aproape imposibilă (trebuie să recunoaștem că prețul unei cărți nu este tocmai prietenos cu toată lumea). E drept, elevii pot fi îndrumați către cărți în format PDF, dar, ca profesor de Limba romană, nu-mi rămane decat să fiu străjer al cărții tipărite. Să-i ghidez pe elevi printre paginile cărților, să-i ajut să descopere magia care se creează între cititor și carte încă de la atingerea coperții. Să-i învăț că o carte pe raftul unei biblioteci este precum o invitație la dans.
Școala Gimnazială Romanu din Brăila are nevoie de cărți pentru bibliotecă!