Problema sesizată
Elevii Liceului Tehnologic Al.Vlahuță Podu Turcului au nevoie de 10 videoproiectoare!
Cea mai mare provocare a sistemului de învățământ actual este inechitatea, o problemă acută în mediul rural. Calitatea actului de finanțare lasă de dorit și fondurile ar trebui direcționate în spiritul dezvoltării șanselor de a trăi experiența unei educații moderne care să preîntâmpine problemele elevilor și să îi sprijine în dezvoltarea lor. În era digitală este nevoie de un mediu propice pentru asigurarea unui proces educativ de calitate care să răspundă cerințelor impuse de minister, dorite de profesori, așteptate de părinți și atât de necesare educabililor. La scurt timp după suspendarea cursurilor ne-am confruntat cu o problemă ce ar fi trebuit să reprezinte o prioritate pentru minister în ultimul deceniu: nevoia de adaptare la cerințele educative noi. După cum știm, singurul lucru constant în viață este schimbarea. Faptul că în era digitală elevii sunt cuprinși de mirajul tehnologiei nu este un secret. Având în vedere această informație și utilizând-o în beneficiul procesului instructiv-educativ, ne dăm cu ușurință seama că cei mici sunt atrași de mediul online, de imagine și sunet, de joc didactic, de prezentări ce depășesc limitele învățământul tradițional. La nivel de performanțe, existența unor săli de clasă echipate corespunzător cu table interactive și videoproiectoare sau kit-uri educaționale ar face o reală diferență. Așadar, discutăm despre nevoia permanentă de modernizare în scopul îmbunătățirii calității educației. Elevii din unitatea noastră s-au remarcat la concursuri și olimpiade județene și naționale precum Universul Cunoașterii prin Lectură, Mesajul tău Antidrog, A fost odată..., FALL, Sărbătoarea Mărului, Caragiale între trecut, prezent și viitor ș.a. și ar putea deveni din ce în ce mai motivați să se afirme asemeni celor din mediul urban. Trebuie amintit faptul că remodelarea sălii de clasă contribuie la perfecționarea actului didactic prin conectarea unității de învățământ la platforme de educație online. Accesul la o formă de învățământ atractivă, familiarizarea cu selecții de resurse educaționale educative deschise, facilitarea procesului instrutiv și crearea oportunității de acces la forme de învățământ competente sunt aspecte importante pentru eliminarea decalajului dintre școlile din mediul rural și cel urban. Iată de ce cunoscutul Nelson Mandela aprecia că: ,,Educația este cea mai importantă armă pe care o poți folosi pentru a schimba lumea. ”
Provin dintr-o familie modestă din mediul rural și am urmat cursurile Liceului Tehnologic Al. Vlahuță din comuna Podu Turcului, descoperind menirea de profesor. Existau diferențe de orice natură și în trecut, dar cu ajutorul educației am reușit să depășesc limitele actului educativ sărac în strategii didactice și lipsit de dispozitive electronice. Aleg zi de zi să lupt cu minusurile din sistem și să îi motivez atât pe elevi, cât și pe colegi să nu se plafoneze, să își depășească limitele zilnic. Entuziasmul cadrelor didactice se transferă elevilor. Relația profesor-elev influențează pasiunea pentru un obiect școlar, iar crearea unui mediu propice activităților educative contribuie în aceeași măsură la obținerea progresului școlar. Cu toții știm că nevoia de reinventare a profesorilor și a strategiilor instructiv-educative este esențială în contextul actual. Mediul virtual cu activități de e-learning stârnește setea de cunoaștere a educabililor. Beneficiarii direcți ai finanțării vor putea învăța prin descoperire de plăcere.
Depunerea unei sesizări pe HartaEdu reprezintă oportunitatea de care elevii Liceului Tehnologic Al.Vlahuță Podu Turcului aveau nevoie pentru obținerea dispozitivelor atât de necesare. Lipsa unui spațiu adecvat de desfășurare a cursurilor adaptate secolului XXI face to face, dar și online reprezintă o problemă reală și punctuală. Trebuie menționat faptul că școala noastră nu a mai fost implicată în alte proiecte de finanțare de acest tip. Unitatea noastră aflată într-o zonă rurală izolată are aproximativ 900 de elevi (de gimnaziu, liceu și de la profilul tehnic, filiera tehnologică, cu vârste cuprinse între 6 și 19 ani, elevi cu CES, cu dizabilități sau provenind din familii din medii dezavantajate cu părinți cu profesii diverse/ din punct de vedere al provenienței socio-culturale, majoritatea elevilor provin din familii ai căror membri sunt șomeri, liber-profesioniști, muncitori cu studii medii, plecați în străinătate sau agricultori). Cei aproximativ 900 de elevi și 46 de profesori din mediul rural ar fi beneficiarii direcți, iar întreaga comunitate de aprox. 5000 de locuitori ar obține un sprijin esențial pe termen lung în urma finanțării achiziției a 10 videoproiectoare și 10 dispozitive care servesc la susținerea acestora care vor fi folosite în cadrul activităților multidisciplinare la clasă.
Urgențele sălilor de clasă: achiziționarea a 10 videoproiectoare cu suportul aferent
Scopul: crearea unui spațiu propice procesului instructiv-educativ pentru dezvoltare durabilă prin dezvoltarea bazei materiale din școală
Beneficiari: cei aprox. 900 de elevi din mediul rural și 46 de cadre didactice
Activități propuse:
Realizarea unui atelier de mecanică pentru elevii de profesională;
Realizarea unei firme de exercițiu pentru elevii de la specializarea Comerț-Economic;
Realizarea unui atelier de lectură cu bibliotecă;
Dotarea laboratorului de fizică pentru elevii de liceu;
Realizarea unui atelier de handmade/pictură/sculptură/modelaj/artă decorativă pentru elevii de la ciclul primar;
Realizarea unui cabinet destinat consilierii psihologice a elevilor de orice vârstă;
Crearea unei săli de cinema destinate prezentării filmelor educaționale;
Dotarea atelierului de croitorie destinat elevelor de profesională;
Dotarea bibliotecii liceului cu videoproiector pentru desfășurarea activităților extracurriculare;
Crearea unui laborator de limbi străine.
Acestor copii din unitatea noastră nu le lipsește entuziasmul. Dacă dăm frâu liber imaginației, am putea anticipa progresul elevilor care ar beneficia de un mediu de lucru cu dotări corespunzătoare.
,,Un vis pe care-l visezi singur e doar un vis. Un vis pe care-l visezi împreună cu ceilalți e realitate.” John Lenon