Problema sesizată
8220 de copii din 122 de școli din România se duc la școală cu cărțile în pungă, poartă haine căpătate și le este rușine că nu au strictul necesar pentru a continua educația.
În condițiile în care România, țară membră a Uniunii Europene, în anul 2024 se află pe primul loc la abandonul școlar și în condițiile în care 1 din patru copii renunță la școală înainte de vreme, acești 8220 de copii pot schimba statistica.
Acești 8220 de copii provin din medii defavorizate și vulnerabile în fața sărăciei, din familii în care părinții nu-și permit să le asigure rechizite, haine și alte resurse esențiale pentru școală, din comunități în care rata șomajului este alarmantă, la fel ca cea a analfabetismului în rândul adulților. Acești copii sunt sortiți unui eșec educațional de proporții și, fără sprijin, nu vor putea niciodată să rupă cercul vicios al familiilor lor, ce se învârte de generații.
Indiferent de dorința lor de a evolua, de a merge la școală, de a se integra în colectivul școlii, lipsurile materiale și problemele din comunitate creează bariere greu de depășit.