Problema sesizată
Din 2010 coordonez realizarea unui grup de lucru alcătuit din cadre didactice și elevi la nivelul Școlii Gimnaziale ”Nicu Enea”, ce are ca finalitate realizarea revistei școlii cu produse obținute în urma acestui demers de analiză critică a realității școlare în care se află, aplicarea și încurajarea conceptului de „learning by doing” -căutarea de soluții la probleme, dar și de creativitate literară.
Insă, întregul demers se blochează în momentul editării și tehnoredactării materialului deoarece nu dispunem de aparatură performantă care să ne ajute să ne ducem demersul la bun final. Există un calculator la biblioteca școlii pe care lucrăm, dar care nu mai suportă derularea programelor profesionale de editare computerizată (Corel Daw) și am avea nevoie de unul perfomant, imprimanta este alb-negru iar printarea în afara școlii este foarte costisitoare, o imprimantă/studio color care să permită printare A3 și să accepte și realizarea de copertă (pe carton de 140g) ar fi necesară. De aceea, de mai multe ori, ne-am limitat doar la varianta electronică a materialului, dar elevii-autori nu au mai avut aceeași valorizare a muncii lor ca atunci când ar duce acasă revista în care au publicat ei.
Inclusiv aprovizionarea cu hârtie este o necesitate atât în activitatea curentă a atelierului cât și în printarea finală.
Intâlnirile din atelier se derulează în spațiul bibliotecii, dar nu există o adaptare a mobilierului care să creeze cadrul de comunicare potrivit (nu avem mobilier comod ci doar niște bănci rămase de la alte clase). Ar fi necesar un mobilier prietenos și care să favorizeze creativitatea participanților, un iluminat modern specific spațiilor de lectură, nu neoane reci și impersonale.
Nu am renunțat, an de an am realizat revista și atelierul de lucru, iar în 2019 a fost avizata de ISJ Bacău ca fiind una dintre primele 10 reviste realizate la nivel județean.