Problema sesizată
Se spune că biblioteca este pentru toți și că o colecție se transmite din generație în generație dar, din păcate, nu pot afirma acest lucru despre biblioteca noastră.
Într-o anumită perioadă, chiar a fost o bibliotecă pentru toți și se punea accent pe cărțile transmise din generație în generație însă, în vremurile actuale, lucrurile stau altfel...
Pe rafturile bibliotecii nostre se regăsesc în procent de 90% cărți vechi, ce au fost răsfoit de bunicii actualilor elevi.
Erau cărți frumoase pe care le îndrăgeam și pe care le citeam, iar și iar. E de preferat să fie citite și astăzi, însă esteticul, modernul, creativul, copertele cartonate, ilustrațiile, benzile desenate își pun amprenta pe noile cărți care sunt pe placul copiilor.
Listele cu lecturile obligatorii s-au actualizat, s-au modernizat.
Zi de zi ne sfătuim copiii, elevii, să citească, însă nu le putem pune la dispoziție, în bibliotecă, nici măcar lecturile obligatorii.
În ziua de astăzi elevii sunt tot mai atrași de mediul online. Este necesar sa le starnim interesul elevilor să răsfoiască o carte, o carte în format fizic. Este adevărat că pot citi cărți on-line, dacă doresc, însă nu toți copiii au această posibilitate.
Îmi doresc, să reorganizez biblioteca școlii, pentru ca numărul elevilor, care vin la bibliotecă, în căutarea bucuriei de a citi, să crească.
Aș vrea ca elevii să găsească o carte care să nu se lase căutată, ci să îi atragă de cum pășesc în bibliotecă.
Aș vrea ca atunci când un elev, încă de la clasa pregătitoare, care învață alfabetul și intră în bibliotecă, să găsească acea carte care să îi stârnească interesul și curiozitatea.
Doar atunci putem spune că am făcut ceva pentru acești copii, pentru ca aceștia să descopere importanța cititului!
Cartea rămâne cea mai fină daltă care ne sculptează mintea!