Problema sesizată
Una din principalele probleme ar fi lipsa materialelor didactice pentru orele de biologie: nu avem microscoape, doar unul care este foarte vechi și aproape inutilizabil și nici preparate pentru microscop; nu avem atlase școlare pentru biologie; nu avem machete care au o importanță foarte mare pentru a face elevul să aibă o privire de ansamblu a tot ceea ce înseamnă organismul unei plante, organismul animalelor și al omului. Puținele resurse, cum ar fi câteva planșe, le exploatăm la maxim.
Școala nu deține un spațiu pentru aceste laboratoare, deoarece spațiul destinat lor este folosit drept sală de clasă pentru elevii de liceu.
Principala problemă, respectiv faptul că nu avem un spațiu destinat laboratorului, atrage după sine și un proces de învățare deficitar.
Deși sunt conștient că pentru a construi un laborator sunt costuri foarte mari, un prim pas ar fi achiziționarea umătoarelor resurse: 5 microscoape optice și preparate microscopice, atlase școlare pentru tot ciclul gimnazial și pentru fiecare clasă în parte, machete cu structura organismului vegetal și animal, un schelet uman și un set pentru disecție.