Problema sesizată
În afară de abilitățile cadrului didactic, învățarea interactivă depinde foarte mult și de resursele materiale folosite în lecții. Avem în școală laptopuri conectate la internet, care sunt foarte utile, dar consider că este nevoie și de materiale palpapile (mulaje, modele anatomice, aparate), cu care elevii să intre în contact direct deoarece ei pot fi stimulați multisenzorial, li se pot dezvolta abilitățile motorii, dorința de cercetare, imaginația, atenția, memoria, se poate menține interesul cognitiv, se pot face corelații între structură și funcție, li se dezvoltă logica. Fiind implicați direct în procesul de învățare, elevii devin responsabili pentru propria lor formare, ceea ce conduce la creșterea stimei de sine și a încrederii.
Aceste materiale se pot folosi ani de zile, având impact asupra mai multor elevi. În urma învățării prin descoperire, elevii își pot descoperi afinitățile privind orientarea școlară ulterioară sau profesională (pentru viitoare meserii: medicină umană, medicină veterinară, farmacie, biotehnologii, laborant, muzeograf, biolog). Astfel, indirect, părinții pot fi și ei beneficiari ai rezultatelor învățării prin mijloace interactive deoarece copiii lor „învață cum să învețe” și își formează abilități practice ce le sunt de folos la toate disciplinele de studiu și la dezvoltarea personală.