Problema sesizată
Existenta unui laborator de fizica într-o scoala este esențială. Nu se poate preda fizica fără experiment. Asa ca, în calitate de profesor de fizica, imi doresc sa fac lecțiile cât mai atractive și pe înțelesul elevilor. Pentru aceasta am nevoie de echipamente de care scoala nu dispune, cum ar fi trusele didactice pentru experimente la fizica, specifice fiecărui domeniu de studiu. Dintre acestea amintesc: mecanica și mișcare, interactiunea (forța, forța de greutate), electricitatea și magnetismul, termodinamica și căldura, optica, mecanica fluidelor, lucrul mecanic și energia, echilibrul corpurilor, etc. În prezent, la fizica realizam doar acele experimente care presupun utilizarea unor materiale pe care elevii le pot aduce de acasă. Sper exemplu pentru lecția "Circuitul electric" cer elevilor sa aducă beculete și baterii cu care realizam tot felul se circuite in serie și in paralel. Experimentul pentru lecția "Viteza", clasa a VI-a, se desfășoară sub forma unui concurs de mașinuțe, fiecare elev primind sarcina sa își calculeze viteza după ce și-a măsurat timpul, distanta fiind aceeași. Consider ca este constructiv sa folosim și astfel de aplicații, dar este necesar sa dispunem și de truse experimentale special concepute din punct de vedere didactic.
De asemenea ne sunt necesare un laptop și un videoproiector sau o tabla interactiva. Scoala dispue in acest moment de un singur videoproiector și doua laptopuri. Este greu sa prezinți experimente virtuale dacă nu ai mijloacele IT necesare.
Închei prin a spune ca predarea fizicii are la baza experimentul, acesta fiind mijlocul prin care elevul poate lega teoria de practica și de a identifica noțiunile învățate la scoala în activitățile pe care le desfășoară în viata de zi cu zi.