Problema sesizată
Majoritatea elevilor din clasa mea (Clasa a IX - a B) sau care învață în acest spațiu (o clasă postliceală de profil sanitar) provin din medii cu resurse financiare precare, din care lipsesc modele culturale și educaționale autentice și, în plus, există analfabetism funcțional dominant. De asemenea, acești adolescenți au nevoie, cel puțin în primii doi ani, de cursuri de dezvoltare emoțională, desfășurate sub îndrumarea unui specialist, consilier psihologic, obișnuit și acreditat să lucreze cu mecanismele mentale ale adolescenților. Noi am discutat cu un specialist în domeniu, însă fondurile disponibile nu acoperă necesarul pentru achitarea remunerației acestuia, noi fiind în căutare de o sursă de finanțare externă. Pentru că viziunea și strategiile educationale se schimbă și devin centrate pe formarea de competențe europene, pe digitalizare, formare continuă și formarea inteligentei emoționale, m-am gândit că soluția ar fi conceperea unui proiect care să rezolve holistic aceste probleme. Acest proiect, în mare, constă în realizarea unei oferte școlare coerente, centrate pe:
1. digitalizarea conținuturilor curriculare, implicând abordări inter și transdisciplinare și participarea la lecții într-un spațiu amenajat adecvat și modern;
2. utilizarea în procesul educational a unei table interactive și respectiv a kit-urilor educaționale pentru tabla, centrate pe documentare și dezbateri, care să "frângă" analfabetismul funcțional; .
3. participarea la 10 ședințe în cadrul unui proiect de dezvoltare emoțională și de formare a atitudinii antibullying.