Problema sesizată
Majoritatea elevilor din clasă provin din medii cu resurse financiare precare, din care lipsesc modele culturale și educaționale autentice și, în plus, există analfabetism funcțional dominant. Elevii nu au percepția unui model curricular și educațional modern, prin care să își formeze o motivație reală a învățării, pentru a se forma pentru meseriile viitorului.
De asemenea, acești adolescenți au nevoie, cel puțin în primii doi ani, de cursuri de dezvoltare emoțională, desfășurate sub îndrumarea unui specialist, consilier psihologic, obișnuit și acreditat să lucreze cu mecanismele mentale ale adolescenților.
Pentru că viziunea și strategiile educationale se schimbă și devin centrate pe formarea de competente europene, pe digitalizare, formare continuă și formarea inteligentei emoționale, m-am gândit că soluția ar fi conceperea unui proiect care să rezolve holistic aceste probleme.
Acest proiect, în mare, constă în realizarea unei oferte școlare coerente, centrate pe:
1. digitalizare a conținuturilor curriculare, implicând abordări inter şi transdisciplinare;
2. utilizarea în procesul educational a metodelor interactive, centrate pe documentare și dezbateri, care să "frângă" analfabetismul funcțional;
3. participarea la 10 ședințe în cadrul unui proiect de dezvoltare emoțională și de formare a atitudinii antibullying.
Școala noastră va asigura igienizarea spațiului, dar am avea nevoie de:
1. o tablă interactivă cu kit educational funcțional;
2. 25 de tablete;
3. mobilier adecvat unei săli de clasă moderne;
4. Plata a 10 ședințe de dezvoltare emoțională sub îndrumarea unui consilier psihologic
Dacă am reuși în proiectul pe care ni l-am propus, am oferi elevilor noștri un model educational inovativ, care i-ar propulsa dintr-o dată în lumea viitorului, pe care l-ar putea vedea mai clar și pentru care s-ar putea pregăti adecvat.
Am ales varianta unui proiect, întrucât prin cârpeli nu se poate face performanță, nu se pot forma competențe, iar problemele nu se vor rezolva niciodată.