Problema sesizată
De-a lungul timpului, liceul nostru a reuşit să se impună şi să-şi facă un renume datorită rezultatelor elevilor nostri, care au fost obtinute și prin implicărea şi efortul depuse de cadrele didactice ale acestei instituţii.. De asemenea, colegiul nostru oferă posibilitatea absolvenţilor de a obţine la sfârşitul clasei a XII-a un atestat la informatică (pentru clasele cu profil matematica-informatica). Toate clasele a XI-a urmează cursuri de pregătire pentru examenele Cambridge (CAE) ,DELF, ECDL, CISCO. Scoala noastra a fost si este partener si in multe proiecte europene, are doua acreditari Erasmus pentru Educatie Scolara -VET si VET-Formare profesionala ,din 2018 suntem si Scoala Europeana, iar de doi ani Scoala E-twinning . În acest moment avem 14 proiecte europene in derulare.
Absolvenţii noștri dobândesc cunoştinţe academice solide, ceea ce le permite să promoveze examenele de admitere ale oricărei facultăţi pe care o aleg atat in tara cat si in strainatate. În afară de bagajul de cunoştinţe dobândite pe parcursul anilor de şcoală - din orele de curs şi din opţionalele oferite de liceul nostru, printre care și cele de aprofundare a limbilor italiană și spaniolă- absolvenţii noştri părăsesc liceul şi cu o perspectivă mai largă asupra a ceea ce înseamnă să fii cetăţean al Europei şi al lumii. Insa in ciuda acestor performante ne luptam cu materiale didactice invechite, cu lipsa de spatiu si cu lipsa dotarilor moderne, plecand de la mobilier foarte vechi si deteriorat, pana la dotari cu echipament IT.
Nevoia de renovare își face simțită prezența, din păcate, în fiecare colț al scolii noastre. Problemele principale cu care ne confruntăm sunt:
- spatiu insuficient pentru un nr de aprox 2200 de elevi;
- sali de clase mici, intr-un corp de cladire care este un fost internat în trecut;
- holuri neamenajate, invechite;
- parchetul vechi si deteriorat pe alocuri;
- lipsa spatiilor de recreere in pauza, atat in scoala, cat si afara;
- mobilierul școlar vechi, table școlare magnetice, vechi, care nu mai pot fi curatate de urmele lasate de marker, de pe care se poate vedea foarte greu
- banci, scaune, catedre rupte
- dulapuri vechi si rupte, diferite in fiecare clasa si obtinute prin sponsorizarea parintilor toate contribuind negativ la activitatea didactică;
- o singura sala de sport, care nu este dotata cu echipament sportiv,cu vestiare mici si insalubre
-o sala de festivitati,cu 200 de locuri,singurul spatiu al scolii in care putem organiza evenimente pentru elevi,parinti,dar care are nevoie de o schimbare .Cortina este rupta,nu se mai poate folosi,avem un proiector vechi,suspendat in tavan,care proiecteaza pe un perete ,lipseste un ecran perfomant.Nu avem jaluzele la geamurile din tavan,ceea ce face imposibila proiectarea pe timpul zilei.
Mocheta este veche,iar balconul salii nu este amenajat.Avem nevoie de echipament audio video performant.Scaunele sunt modulare si incomode,pentru ca sunt vechi.
Baza materială (spaţii şcolare, starea clădirilor, nivelul de dotare, resurse educaţionale) este urmatoarea :
- 3 localuri proprii de şcoală: 68 săli de clasă, 7 laboratoare, o biblioteca, o sală de sport, 3 terenuri de sport, o sala de festivităţi – 300 locuri,
-1 local inchiriat de la Liceul de Arte cu care suntem vecini - 8 sali de clasa folosite de invatamantul primar
- mijloace de comunicare – telefon, fax, internet; - reţea AEL racordata la internet.
Intr-o sala functioneaza si biblioteca scolii, care nu are un spatiu destinat lecturii si nici depozitarii manualelor. Vrem sa subiniem urmatorul aspect fata de activitatea din acest corp de cladire: legatura intre etaje se face pe cele doau scari de acces, atat principala, cat si cea secundara, care a fost deschisa pentru accesul elevilor din clasele pregatitoare si inv. primar. Dar accesul pe scara principala este foarte greoi pentru ca elevii claselor de liceu trebuie sa ajunga la laboratoarele din acest corp, iar cei mici ies in pauza, astfel se creaza o mare aglomeratie pe scari sau in holul de la intarea in corpul C. Elevii de la clasele pregătitoare nici nu ies în curte în pauze!
In corpul B se afla 6 Sali de clasa pe cele 2 nivele pentru invatamantul primar ,iar dupa-amiaza pentru cele 6 clase a-9-a si sala de festivitati care este folosita de cele mai multe ori pentru desfasurarea activitatilor extracuriculare,pe baza unui program,deoarece nu exista sali libere in timpul zilei.Iar corpul A are toate salile ocupate cu clasele de la liceu si gimnaziu ( a-5-a si a-8-a) aici mai exista un singur laborator de chimie pentru toate clasele. De fapt, in scoala noastra exista doar trei laboratoare de chimie, biologie si fizica, care sunt folosite pe baza unui program stabilit de catre profesori, astfel incat nu toate clasele isi pot desfasura orele in laborator, iar de cand a aparut situatia pandemica, aceste laboratoare sunt transformate in sali de clasa permanent, deci ele nu se mai pot folosi ca laboratoare
De asemenea, exista multe suprapuneri ale orelor din cauza lipsei de spatiu; clasele care au profil intensiv de lb. engleza sau franceza trebuie sa se desparta pe grupe si atunci se cauta acele clase care merg in laboratoare sau la ora de sport ca sa isi desfasoare activitatea. Elevii acestia trebuie sa isi mute lucrurile cu ei la fiecare schimbare.
Calitatea activităţii şcolare desfăşurată la C.N.I.”Matei Basarab” este validată de rezultatele obţinute de elevi la bacalaureat, la examenele de admitere în învăţământul superior, la olimpiadele şi concursurile şcolare naţionale şi internaţionale. Ea este probată şi de numărul mare de absolvenţi din anii de după 1990 care sunt studenţi de frunte ai facultăţilor de prestigiu din ţară şi străinătate, doctoranzi şi doctori în ştiinţe, specialişti de înaltă clasă în domeniile pe care şi le-au ales, în ţară şi peste hotare.
Situatia la examenul de bacalaureat in ultimii 5 ani este urmatoarea: C.N.I.Matei Basarab Rm.Valcea - promovabilitate - 98% -99 % ceea ce face ca scoala noastra sa se situeze pe primul loc in judet si la promovarea examenului de bacalaureat si pe locul 31 pe tara. Școala noastra este dotată cu un număr corespunzător de calculatoare pentru a putea asigura desfășurarea orelor de informatică în bune condiții, insa se impune o politică de dotare cu calculatoare mai performante, de îmbunătăţire a conexiunilor la reţeaua de Internet a şcolii şi a unităţilor conexe si îmbunătăţirea site-ului şcolii, cu dotarea tuturor salilor de clasa cu laptopuri, table interactive si cu mobiliere modern. Elevii doresc ca pe holuri si in curtea scolii sa beneficieze de spatii de recreere, unde sa poata lua pauza de masa, sa poata repeta o lectie sau pur si simplu sa discute. Doresc sa li se doteze holurile din corpul A cu dulapuri de depozitare a cartilor! In concluzie isi doresc o Scoala Smart, o scoala vesela si primitoare.
Pentru noi, educatia este cel mai puternic motor al schimbarilor sociale, dar pentru activarea acestui motor sunt necesare schimbari fundamentale, care sa faca posibila dezvoltarea unei societati echitabile bazata pe cunoastere
În acest scop scoala noastra îsi propune sa promoveze valori si credinte împartasite de educatori, elevi si parinti, punând accentul pe învatare si creând un climat educativ de învatare. Învatarea trebuie sa treaca dincolo de zidurile clasei, încorporând discipline si tehnologii complexe care sa-i ajute pe elevi sa se integreze într-o societate în schimbare.
Învatarea trebuie centrata pe elev, înglobând cele mai noi idei si practici pedagogice. CDS-ul trebuie sa se axeze pe noi discipline (informatica, tehnici de comunicare, utilizarea internetului, educatie ecologica etc.). Ne propunem sa dezvoltam în parteneriat cu comunitatea locala, un mediu favorabil educatiei, bazat pe valori morale, antreprenoriale, tehnologice, informationale, religioase, ecologice, astfel încât fiecare elev sa beneficieze de sansa de a fi educat ca bun cetatean european, creativ, dar si critic si autocritic, capabil sa se integreze în orice tara europeana, dar pentru a reusi si mai bine sa corelam toate aceste parghii, avem nevoie de mai mult spatiu si de foarte multe dotari.
Aici gasiti informatii de pe pagina de facebook a scolii: https://www.facebook.com/CNIMateiBasarab
http://cnimateibasarab.ro/cnimb/-site-ul scolii