Problema sesizată
Consider că preșcolarii din mediul rural trebuie să aibă acces la tehnologie. Prezența tablei interactive în sala de grupă animează mediul educațional, preșcolarii fiind atrași atât de culorile vii, utilizate în aplicațiile tablei interactive, cât și de dinamica spațiului de prezentare. Cu ajutorul acestei resurse educaționale, preșcolarii își pot dezvolta mai multe stiluri de învățare, predominante fiind cel auditiv, tactil și tactilkinestezic. Ca și resursă educațională, tabla interactivă poate fi utilizată în mai multe momente ale zilei, și în aproape toate tipurile de categorii de activități, care se desfășoară în grădiniță, respectivː în activitățile liber alese, în activitățile pe domenii experiențiale precum și în activitățile cu conținuturi integrate, care uneori se pot derula chiar și pe parcursul unei zile. Folosirea tablei interactive în procesul didactic facilitează abordarea conținuturilor, care devin mai atractive pentru subiecții cărora le sunt adresate. Procesul de învățare este unul de conectare a noului cu ceea ce este deja cunoscut, astfel că, în această fază vor fi scoase la lumină neînțelegerile, confuziile și erorile de cunoaștere, care nu devin evidente fără examinarea activă a cunoștințelor și convingerilor deja existente. Cel de-al doilea scop al evocării constă în activarea celui care învață, procesul de învățare fiind unul activ și nu unul pasiv. Astfel, preșcolarii devin conștienți de propria lor gândire și sunt stimulați să își folosească limbajul propriu. Al treilea scop al fazei de evocare constă în trezirea interesului copiilor și motivarea acestora pentru studiul temei.