Problema sesizată
Școala Gimnazială Ion Creangă, Satu Mare are nevoie de dispozitive electronice
De la izbucnirea pandemiei, ne-am confruntat cu necesitatea de a regândi procesul de instruire, în sensul de a-l adapta pentru modul online. Pe langa dezavantajele inerente, au existat si unele beneficii - noi, ca profesori, am avut ocazia să ne reinventăm și să umplem de conținut într-o manieră nouă sintagmele: învățare interactivă, instruire centrată pe elev, autoevaluare și interevaluare, utilizarea tehnologiei în predare. Am învățat să utilizăm aplicații, am avut posibilități multiple de a organiza lecții interesante. Revenirea la școala față în față a fost mult așteptată, dar există riscul de a reveni la o formă mai degrabă tradițională a instruirii din cauza deficitului de dispozitive și instrumente de tehnologie modernă necesare desfășurării activităților la standarde înalte.
O provocare este și menținerea mereu trează a interesului elevilor, iar pentru aceasta este necesar să oferim varietate și diversitate. Există la nivelul școlii unele dotări în acest sens, dar sunt insuficiente. Mai avem nevoie de:
6 videoproiectoare
4 table smart cu softurile aferente
6 vizualizatoare Elmo
În acest fel, am putea asigura câte un videoproiector în fiecare clasă, table înteligente în cabinete și cîte un vizualizator pentru fiecare arie curriculară. Tablele sunt utile pentru toate disciplinele, atât pentru ciclul primar cât și pentru cel gimnazial, facilitând organizarea unor lecții mult mai interesante. Vizualizatoarele ar fi de asemenea foarte utile datorită faptului că s-ar putea proiecta fișele de lucru, de exemplu, fără a mai fi necesară printarea lor, astfel reducînd și consumul de hârtie, aspect deloc de neglijat în condițiile resurselor limitate ale școlii.
Beneficiarii direcți ai utilizării tuturor acestor dispozitive ar fi cei peste 500 de elevi ai școlii.