Problema sesizată
Elevii ciclului gimnazial al Școlii Gimnaziale Gângiova își desfășoară activititățile specifice disciplinei Informatică și T.I.C. în sala de activități improvizată a unității școlare, sală dotată cu o tabla interactivă și cu un singur laptop.
Atât în calitate de profesor care predă această disciplina, cât și de director, pot specifica faptul că este foarte dificil ca activitățile de predare-învățare-evaluare să se desfășoare fără materiale didactice adecvate și ca elevii să nu aibă pe ce aplica noțiunile învățate.
Există elevi care nu au utilizat niciodată un calculator, dar care adoră să il descopere.Lucrăm împreună la același laptop și îl utilizăm pe rând pentru că mulți dintre elevii unității noastre școlare provin din medii dezavantajate.
Ca să detaliez cât mai intens necesitatea elevilor de a lucra fiecare (sau măcar 2-3) la același laptop, am sa aduc în discuție activitatea desfășurată în fața singurul nostru laptop cu un elev cu C.E.S, aflat în plasament, elev de clasa a V-a. Acesta ținuse pentru prima oară în mână un mouse, cu ajutorul meu. Ma simțeam medic, mă simțeam părinte care își învață copilul să facă primii pași, iar bucuria "primului click " a fost nemăsurabilă.
Pentru această bucurie îmi doresc aproximativ 15 laptopuri pentru ei, pentru zâmbetul lor, pentru toate activitățile derulate în timpul orelor de curs și pentru a descoperi împreună cu ei că o educație de calitate face posibilă integrarea într-o societate de calitate.