Problema sesizată
Clasele ciclului primar din cladirea veche necesita o conexiune la internet prin cablu si dotarea salilor de clasa cu 4 videoproiectoare. Mentionez ca este vorba de 3 sali de clasa aferente ciclului primar si o biblioteca. Avand in vedere situatia pandemica in care ne aflam si faptul ca suntem fortati sa desfasuram cursuri online, acest lucru reprezinta pentru noi o prioritate. Copiii sunt privati de posibilitatea de a participa la lectii desfasurate intr-un mediu educational adecvat deoarece semnalul la internet cade frecvent si salile de clasa nu dispun de echipamente media performante.
Aceeasi problema apare si la nivelul bibliotecii scolare unde s-ar putea desfasura o serie de activitati pe care elevii sa le poata urmarii de acasa, tot in sistem online, insa biblioteca nu dispune de nici un echipament media .
Competența digitală este una dintre acele alte competențe pe care instituțiile de învățământ le au incluse în programele și planurile de realizare a procesului educativ. Resursele digitale devin un instrument de lucru din ce în ce mai utilizat pentru a oferi un învățământ calitativ, care să corespundă noilor tendințe pedagogice și intereselor copiilor. Astfel, copiii apreciază și simt utilitatea lecțiilor în care metodele tradiționale vechi nu ocupă toate cele 45 de minute.
Recunoaștem faptul că pentru mulți profesori a fi în căutarea metodelor noi cu implicarea resurselor digitale, care să corespundă nevoilor și particularităților grupului de elevi, este o adevărată provocare. Și chiar dacă elevii par cu mult mai avansați decât profesorii în cea ce numim noi tehnologii informaționale și de comunicare, Internet, mediul online, pentru ei provocarea confruntării cu un asemenea volum de informații virtuale și tendințe noi este cu mult mai mare.
Sunt binevenite lecțiile tematice despre siguranța online care au scopul principal de a ajuta elevii să identifice anumite riscuri, să gestioneze situații neplăcute și să ceară ajutor de la persoane care i-ar putea ajuta fără a-i judeca sau învinovăți, inclusiv și în persoana profesorilor. Tema fenomenelor riscante în mediul online nu trebuie să fie una tabu. Elevii trebuie învățați că pentru anumite lucruri care se întâmplă în mediul online există termeni speciali și precum în viața reală, violența, furtul sau alte crime sunt comise de răufăcători, care într-un final sunt pedepsite legal, în mediul virtual se întâmplă la fel situații în care cineva le-ar putea provoca durere și suferință.
Procesul de educare a unei generații deștepte și sigure online trebuie început încă din clasele primare. Fluxul de informații din Internet trebuie să vină paralel cu metodele sigure de explorare a lui. Astfel, precum copilul a învățat de mic că nu se joacă cu chibriturile, tot așa elevul învață că nu comunică online cu necunoscuți și nu oferă informații despre el sau familie.