Problema sesizată
Centrul de documentare și informare (CDI) este un spațiu pedagogic public, un centru de resurse pluridisciplinare, ce pune la dispoziția elevilor, cadrelor didactice și a comunității informații pe suporturi diferite (fond de carte, reviste, CD ROM-uri, DVD-uri, calculatoare conectate la internet, echipament de multiplicare, consumabile), desfășoară activități pedagogice (inițiere în cercetarea documentară) și pune în practică proiecte de animație culturală și pedagogică. Centrul de documentare și informare oferă elevilor structuri și resurse documentare și umane ce vor contribui la o mai bună inserție școlară prin realizarea următoarelor obiective:
- asigurarea egalității șanselor prin accesul la informație și cultură a elevilor, profesorilor și a membrilor comunității locale;
- favorizarea gustului pentru lectură;
- dobândirea cunoștințelor, formarea abilităților și competențelor transferabile;
- utilizarea metodelor de lucru diversificate; acordarea de sprijin elevilor aflați în dificultate;
- inițierea elevilor în orientarea într-un centru de documentare și informare;
- deschiderea școlii spre exterior, spre comunitatea locală;
- promovarea unei pedagogii inovatoare, care dinamizează și modernizează parcursurile pedagogice tradiționale;
- dezvoltarea atitudinii pozitive față de învățare;
- deprinderea de a munci în echipă;
- formarea cetățeanului conștient și autonom, adaptat la lumea actuală prin intermediul vieții școlare;
- accesul liber la raft;
CDI-ul este instrumentul pedagogic prin care se pot realiza toate aceste obiective.
În acest sens, doresc să subliniez faptul că dotările privind echipamentele informatice din acest centru sunt perimate, vechi și nu mai fac față solicitărilor elevilor. Avem nevoie de 5 calculatoare/laptop-uri, o tablă smart și un videoproiector în vederea desfășurării în bune condiții și cu succes a proiectelor și activităților educative formale, non-formale și extracurriculare. De asemenea doresc să specific faptul că nu de puține ori CDI-ul este locul de întâlnire dintre elevi, părinți, comunitate, dar mai ales al echipei pedagogice din școală, fiind astfel considerat, pe bună dreptate, ”inima școlii noastre”.