Problema sesizată
” Unii consideră că Paradisul ar fi o gradină, alții și-l pot imagina ca un palat. Eu l-am imaginat întotdeauna ca o bibliotecă.” ( Horhe Luis Borges- Cărțile și noaptea)
Nevoia de lectură a copilului trebuie să își găsească rădăcinile în mica copilărie, când părintele trebuie să se ocupe de selectarea creațiilor literare potrivite vârstei și din domenii mai puțin explorate de acesta.
Părintele trebuie să se preocupe de asigurarea unui model, în sensul că un copil care va constata că se citește în casă, va dori să experimenteze acest lucru. În ultimii ani, părinții nu mai au timp pentru lectură, de aceea, noi, școala, venim în sprijinul părinților prin crearea unor activități de lectură într-un spațiu adecvat în sala de clasă cu cărți adaptate nevoilor lor. Cu alte cuvinte, realizarea unui colț de lectură în fiecare clasă va scoate elevul din activitățile zilnice și îl va introduce într-o lume magică, de poveste.
Am avea nevoie de dotarea a 25 de săli de clasă cu mobilierul specific creării unei mini-biblioteci, după cum urmează:
- un covor (https://www.ikea.com/ro/ro/p/sporup-covor-fir-scurt-bej-deschis-30453448/)
- două etajere (https://www.ikea.com/ro/ro/p/kallax-etajera-cu-4-organizatoare-alb-s79278250/)
-perna scaun + husa (https://www.ikea.com/ro/ro/search/products/?q=perna%20scaun , https://www.ikea.com/ro/ro/p/froesoen-husa-perna-scaun-exterior-bej-30391709/#content)