Problema sesizată
Este o sală de clasă cu aspect ponosit, vetust, neatrăgător. Elevii sunt silitori, preocupați de învățătură, cu aptitudini sportive deosebite. Ei reprezintă un colectiv unit, cu personalitate. Își doresc să se reflecte această personalitate în mediul în care învață. Sala de clasă ilustrează perfect sala de clasă standard în care s-a investit material foarte puțin, sporadic, niciodată nu s-a luat in vedere criteriul estetic, vârsta sau preocupările elevilor. Copiii speră să își desfășoare activitățile într-o clasă mai primitoare, cu un aspect vesel, tineresc. În acest sens, au realizat obiecte care să decoreze pereții sălii de clasă, am achiziționat tablouri din resurse financiare proprii.
Fiecare elev a primit manuale școlare, dar se confruntă cu lipsa unei biblioteci personale care să le satisfacă dorința de a citi. În contextul actual, piața de carte este ofertantă, dar părinții copiilor nu pot, în cele mai multe cazuri, să cumpere cumpere aceste cărți. O sală de clasă cu rafturi și dulapuri care să găzduiască multe cărți e visul clasei a VII-a A.