• Elevi impactați: 13 elevi
  • Grupa de învățământ: Ciclu primar
  • Urgența alertei: Urgenta
  • Unitatea scolara:Liceul Tehnologic Carol I
  • Nevoi menționate: Kit-uri Educaționale
Alte nevoi ale clasei
O canapea mică, 3 puf-uri, un raft colorat pentru cărți, coș pentru reviste, tapet/stiker cu copaci, covoraș de spumă termoizolant tip puzzle.
Problema sesizată

Elevii clasei pregătitoare din Teșila, Valea Doftanei își doresc un colț de lectură!

Am auzit de foarte multe ori, în jurul meu, că tânăra generație nu mai citește, că nu mai sunt interesați de lectură, ca formă de cunoaștere și autocunoaștere. Cred că nu este adevărat acest lucru, doar că, pentru a-i face pe copii să îndrăgească lumea fantastică a cărților, avem nevoie, mai ales în școală, de un cadru plăcut, de un loc special amenajat în care întâlnirea cu personaje și întâmplări să fie unică, să trezească curiozitatea, să aducă bucurie.

Spun acest lucru pentru că l-am experimentat cu foștii mei elevi, acum clasa a V-a. Încă din primele zile de școală ale clasei pregătitoare, mergeam cu ei la biblioteca școlii, miroseam cărțile, ne așezam pe ”covorul magic” și porneam să descoperim lumea. Atmosfera era plăcută, era cald și florile luxuriante ne încântau. Acolo am organizat adesea expoziții de pictură, concursuri și alte activități. De multe ori mergeam la bibliotecă doar ca să ne bucurăm de prezența cărților. Foștii mei elevi, trăind astfel, sunt îndrăgostiți de lectură, citesc foarte mult. Am studiat împreună câteva scrieri ale lui Kahlil Gibran (autorul cărții Profetul), am analizat cântece traduse din limba engleză (de exemplu Courage to change - Sya) sau memoriile Tarei Westover (Învățare) și ale Malalei Yousafzai (Eu sunt Malala). Ei au învățat astfel despre inegalitățile sociale dar și despre puterea pe care ți-o dă cititul, știința de carte. Clasa Broscuțelor Digitalizate, în același timp cu a învăța să utilizeze tehnologia, a învățat să iubească cărțile. Ei s-au întâlnit cu scriitori, au participat la concursuri de scriere creativă (Bucuria lecturii, În lumea poveștilor, Olimpiada de Educație civică etc) și la proiectele europene eTwinning, au programat roboți, au scris povești în Scratch pentru colegii lor, și-au întins aripile fanteziei și au crescut frumos.

Noua generație cu care pornesc la drum a primit numele de Clasa Creioanelor Magice chiar de la cartea ”Malala și Creionul maic”, pentru că: ”un copil, un profesor, o carte și un creion pot schimba lumea” (Malala Yousafzai)

Din păcate, în biblioteca școlii funcționează acum o clasă de elevi și nu mai putem să ne bucurăm de ea curând. De aceea, îmi doresc foarte mult să amenajez sala mea de clasă astfel încât să existe acel colț magic care să-i facă pe copii să vrea să citească, să-i încurajeze să asculte povești, să exploreze. Cred că o sală de clasă nu trebuie să fie rece și tristă, ea trebuie să aducă multă lumină în viețile copilașilor și asta nu numai prin pereții împodobiți, ci și printr-un mobilier comod, cum ar fi fotolii, puf-uri, canapele, rafturi colorate pline de cărți care să fie mereu la îndemâna lor. De-a lungul timpului, am strâns multe cărți pentru copii, reviste, culegeri care stau într-un dulap la care copiii ajung cu greu, ei fiind mici. M-aș bucura să pot crea un spațiu destinat lecturii, să readuc ”covorul magic” care să ne poarte din nou printre povești.

Pentru a amenaja acest colț am avea nevoie de:

  • o canapea mică
  • 3 puf-uri
  • un raft colorat pentru cărți
  • coș pentru reviste
  • tapet/stiker cu copaci
  • covoraș de spumă termoizolant tip puzzle.
Demersuri realizate

În această vara, școala mea a trecut prin transformări majore. Pereții au fost curățați și zugrăviți, urmează ca în toate clasele să fie montate table albe, au fost schimbate blaturile meselor de studiu și jaluzelele, curtea școlii a fost reamenajată, s-a turnat asfalt nou. Laboratorul de informatică a fost pictat și utilat cu ochelari VR, imprimante 3D și alte kit-uri pentru ca digitalizarea să fie un proces constant și să le dea copiilor oportunități de creștere. În toate aceste demersuri s-au implicat atât primăria cât și diferite fundații.

Există din partea doamnei director al școlii o preocupare constantă pentru schimbare în mai bine, pentru condiții cât mai bune. De aceea, vreau să-mi aduc și eu contribuția la mai binele copiilor, încercând să vă cer ajutorul vouă, fiindcă știu că efortul bugetar făcut de școala mea a fost destul de mare.

Așadar, ajutați-ne să creștem înconjurați de frumos și de bucurie, să creștem citind alături de roboțeii creați de noi, să citim cu plăcere și încântare, astfel încât, la finalul călătoriei noastre de 5 ani, să schimbăm lumea. Mai jos câteva link-uri către activități realizate de mine și către povești despre foștii mei elevi:

https://life.ro/robert-copilul-care-a-invatat-sa-scrie-si-sa-citeasca-abia-in-clasa-a-iii-a-datorita-tehnologiei-daca-inveti-poti-sa-ajungi-cineva-daca-te-joci-pe-afara-nu-prea-ajungi-nimic/?fbclid=IwAR2OMhcfFmrut_zkGn6BkR5hQz56XB6QUyOIiw0XtoJtPj1uV1rLaHpgMK8

https://narada.ro/andreea/?fbclid=IwAR1S6fAgVuCGiM7F0O-bMlto6Ooc5boS5Sm9gqmDVgG-FjAkjC_CeS-Shi8

https://narada.ro/maria/?fbclid=IwAR3kO_PTG75Waz1f8zvmKRUkU7hjF3hqqSMT7wDVARbDaEaDufBjGon1N5o

https://www.facebook.com/anaclara.grecu/posts/5777771525582119

https://www.facebook.com/anaclara.grecu/posts/6740230619336200

Detalii de contact
  • Institutie de invatamant: Liceul Tehnologic Carol I
  • Localitatea Tesila
  • Persoana de contact: Ana Clara Grecu
  • Telefon: +40724852345
  • Adresa e-mail: [email protected]
  • Alertă adaugată de: ana.grecu
Localizare

Calea Doftanei 377, Teșila, România

Cum mă pot implica

În calitate de persoană fizică sau persoană juridica, poți susține acest caz prin donații în bani, în bunuri, prestări de servicii sau pur și simplu activitate independentă de voluntariat. Dacă ai fost impresionat de caz, însă nu ai în acest moment posibilitatea de a contribui, poți ajuta la creșterea awareness-ului său distribuind-o pe rețelele de socializare.

Pentru a începe să contribui la soluționarea problemei, contactează unitatea de învățământ sau profesorul aplicant pentru a stabili strategia pe mai departe. În acest sens, platforma îți oferă multiple opțiuni de comunicare; accesând unul din butoanele de mai sus, poți suna, trimite un mail sau un mesaj în platformă persoanei de contact pentru această alertă. Butonul “Cum ajung” îți va clarifica poziția exactă a școlii, însă te încurajăm să contactezi aplicantul și să îl notifici înainte de a face o vizită instituției.

Împreună cu profesorul, stabilește o strategie de acțiune și identifică punctele exacte în care ai putea interveni pentru soluționarea problemei. Ulterior anunță-ne și pe noi în legătură cu progresul colaborării cu școala pentru a putea marca problema (sau parte din ea) drept soluționată.

Conectează-te cu persoana de contact
Am intentia de a dona produse/servicii

Completează următorul formular pentru a-ți arată intențiile față de alertă postată.

Vreau sa transmit un mesaj

Completează următorul formular pentru a-ți arată intențiile față de alertă postată.

mood_bad
  • Inca nu exista comentarii.
  • Adauga un comentariu
    Dorești să oferi o donație?
    Nici o companie nu și-a exprimat intenția de a ajuta această alertă.
    Fii tu primul care se implică! Click aici

    Doneaza prin SMS Trimite mesaj "ELEV" prin SMS la 8845

    Donezi lunar 2 euro și susții educația copiilor din comunități vulnerabile.
    Vezi detalii

    Donează online oricât poți către activitatea depusă de Narada

    Fără să te coste nimic în plus, redirecționând, oferi un strop de putere în plus Asociației Narada, care să facă bine și în numele tău.
    Poți dona orice sumă