Proiectul Clubul CES-împreună spre succes își propune să desfășoare activități pe ateliere pentru a încuraja talentul și dezvoltarea socio-emoțională a elevilor cu cerințe educaționale speciale. Ne propunem să facem cu Ioana și ceilalți elevi cu CES o excursie la Bârlad la Grădina zoologică și să socializăm la o pizza pentru a sărbători finalizarea proiectului. Pentru aceasta, este nevoie de 1000 de lei.
Copiii cu CES se confruntă cu diferite obstacole în procesul de învățare, din cauza diversității nevoilor lor, care pot include dizabilități intelectuale, fizice, senzoriale sau cognitive. În ciuda acestor provocări, fiecare copil merită să beneficieze de o educație de calitate, să aibă oportunități egale și să fie integrat în comunitatea școlară.
Problemele de integrare socială problemele emoționale ale elevilor cu CES pot fi reduse prin aplicarea unor strategii didactice moderne menite să îmbunătățească rezultatele elevilor cu CES..
Despre educaţie se vorbeşte foarte mult în toate mediile şi situaţiile sociale. Instituţiile, organizaţiile sociale, comunităţile umane, dar şi fiecare om, în numeroase contexte de viaţă, individuale şi colective, evocă puterea sau slăbiciunea educaţiei în faţa unor rezultate în activităţi care duc la satisfacţii sau insatisfacţii , la succes sau insucces .
Deseori ne punem întrebarea cum îi putem stimula pe copii, cum îi putem motiva pentru a deveni cetăţeni responsabili şi creativi dacă nu tocmai prin calitatea relaţiei pedagogice a cărei bogăţie este dimensiunea ei interculturală.
Şcoala are misiunea de a permite fiecărui copil să crească, să-şi dezvolte spiritul, corpul şi inima, deci inteligenţa, sensibilitatea, creativitatea; să permită copiilor să înveţe să trăiască împreună, unii cu alţii, cu persoane diferite, să-şi poată ocupa progresiv locul în societate, să poată deveni cetăţeni activi.
Dincolo de toate acestea, trebuie să accentuăm esenţa proiectului – socializarea, prin adaptare la celălalt, prin respectarea regulilor de grup. Copiii învaţă să descopere împreună, să comunice, să se organizeze, să respecte reguli, să avanseze propuneri, să aibă încredere în sine şi, mai ales, să se bucure împreună. Experienţele de grup încheagă prietenii, dărâmă barierele prejudecăţilor, dau naştere la solidarităţi şi adaptări la situaţii sociale în miniatură.
De asemenea, programul are în vedere creşterea încrederii părinţilor în instituţia şcolară, o mai bună colaborare şi implicare a acestora în sprijinirea activităţilor curriculare şi extracurriculare, cunoscându-se importanţa părinţilor în desăvârşirea copiilor lor.
OBIECTIVE:
-Promovarea drepturilor și a egalității: Un proiect destinat elevilor cu cerințe educaționale speciale este o manifestare concretă a angajamentului nostru pentru drepturile omului și egalitatea de șanse. Cu toții merităm acces la educație și dezvoltarea personală, indiferent de diferențele noastre. Prin crearea unui mediu educațional care oferă sprijin specific pentru elevii cu CES, contribuim la eliminarea discriminării și marginalizării în școli și în societate în general.
-Dezvoltarea potențialului fiecărui elev: Fiecare elev are un potențial unic și merită șansa de a-și atinge aceste potențialePrin adaptarea curriculumului și a metodelor de predare la nevoile specifice ale acestor elevi, putem ajuta fiecare copil să-și dezvolte aptitudinile și talentele, indiferent de obstacolele cu care se confruntă.
-Învățarea prin diversitate: Proiectul dedicat elevilor cu CES contribuie la crearea unui mediu școlar mai divers și mai inclusiv. Elevii fără CES au ocazia să învețe despre empatie, toleranță și respect față de diferențele celorlalți. Acest lucru poate duce la formarea unei generații mai deschise și mai înțelegătoare, care va contribui la construirea unei societăți mai armonioase.
-Dezvoltarea abilităților de viață: Un proiect dedicat elevilor cu CES poate oferi, în plus față de educația
academică, oportunități pentru dezvoltarea abilităților de viață esențiale. Aceste abilități includ comunicarea, relaționarea, rezolvarea problemelor și adaptabilitatea. Elevii cu CES pot beneficia în mod special de astfel de program, pentru a-și pregăti mai bine viitorul și pentru a deveni membri productivi ai societății.
-Îmbunătățirea calității vieții pentru toți: Un proiect dedicat elevilor cu CES nu aduce beneficii doar acestor elevi, ci și întregii comunități școlare și societății în ansamblu. Prin creșterea gradului de includere și sprijinirea succesului tuturor elevilor, putem contribui la creșterea nivelului de educație și la îmbunătățirea calității vieții pentru toată lumea.
Diseminare:
• Prezentări în fața profesorilor/ prezentări și discuții în fața colegilor și profesorilor din școală și folosirea diapozitivelor sau a altor materiale vizuale pentru a sublinia punctele-cheie și statisticile relevante despre abandonul școlar.
• Creare de materiale de informare: elaborare pliante, afișe sau broșuri despre importanța educației și consecințele abandonului școlar, includerea informațiilor relevante despre motivele pentru care unii elevi renunță la școală și impactul pe termen lung al acestei decizii, distribuirea acestor materiale în școală și în comunitatea locală.
• Implicare în activități extracurriculare care se concentrează pe prevenirea abandonului școlar, inițierea unui club sau unui grup de discuție în care să discuți și să găsiți soluții pentru a reduce abandonul școlar. Implicarea în astfel de activități poate atrage atenția asupra problemei și poate încuraja dialogul deschis între elevi și profesori.
• Parteneriate cu organizații și comunitatea care se concentrează pe educație și prevenirea abandonului școlar, colaborarea cu aceste organizații pentru a organiza evenimente comune, cum ar fi prezentări, ateliere sau campanii de conștientizare
vizită la Gradina zoologică și incheierea proiectului la o Pizza.
Sustenabilitate :
• Stabilirea unor indicatori de performanță și mecanisme de monitorizare pentru a evalua impactul proiectului. Colectarea datelor relevante, cum ar fi rata de abandon școlar în comunitatea și evoluția performanțelor academice ale elevilor implicați în proiect, pentru a avea o înțelegere clară a rezultatelor obținute și a eventualelor îmbunătățiri necesare.
Continuitate și extindere: asigurarea continuității proiectului prin încorporarea acestuia în planurile școlii și prin angajamentul continuu al elevilor, profesorilor și comunității. De asemenea, este vizată explorarea posibilității de a extinde proiectul în alte școli sau comunități, pentru a maximiza impactul și a contribui la soluționarea abandonului școlar la nivel mai larg.