Problema sesizată
Ma numesc Maria Dumitru si sunt director al Scolii Gimnaziale ,,Gheorghe Costescu’’ Alunis, cu structura Scoala Gimnaziala Ostrovu, unde isi desfasoara activitatea un nr de 356 scolari si prescolari . Unitatile noastre dispun din 2012 de un microbuz scolar cu 16 locuri , repartizat de catre minister scolii nu primariei. Acesta are un numar de 266000 km parcursi si un grad ridicat de uzura.
Problemele deosebit de dificile cu care ne confruntam sunt:
-imposibilitatea asigurarii transportului tuturor elevilor care locuiesc la distante de peste 2 km fata de scoala
- capacitatea mult prea mica a microbuzului pentru numarul foarte mare de solicitari ;
- riscul la care sunt supusi copiii prin transportarea unui numar mult mai mare decat numarul de locuri, fapt ce determina ca acestia sa stea in picioare si sa nu beneficieze de conditii sigure de transport;
- atentionarile facute de politia locala pentru incalcarea regulilor de transport si asumarea fortata de imprejurari a conducerii unitatii privind desfasurarea transportului in conditii necorespunzatoare;
- distante mari intre scoala si domiciliul elevilor, incepand cu 2 km pana la 7 km, multi dintre ei mergand pe jos 2-2,5 km, pentru a ajunge la statia de microbuz;
- sesizarile cutremuratoare facute de parintii acelor copii care locuiesc in zone izolate si care, in drum spre scoala, se intalnesc cu porci mistreti sau cu ursi;
- -realizarea in fiecare zi a unui numar mare de km ( 155km ) si de curse (16 curse dus-intors) , dar insuficiente pentru a asigura transportul tuturor celor indreptatiti
- nemultumirea unor parinti pentru faptul ca nu pot beneficia si copiii lor de transportul cu microbuzul , din cauza faptului ca nu putem sa ne incadram in intervalul orar corespunzator, chiar daca orarul este decalat( unele clase incep programul la 7.30, altele la 9.30);
Avand in vedere ca suntem nevoiti sa facem multe curse ,pentru a aduce acesti copii la scoala, cei care sunt la primele curse pleaca foarte devreme de acasa si asteapta mult timp pana incepe programul, ei fiind deja obositi . Situatia se repeta la sfarsitul programului, cand unii copii asteapta mai bine de o ora pana le vine randul sa plece catre casa . Avem situatii la gimnaziu de felul urmator: elevul pleaca de acasa la ora 6.30, merge pe jos 30 de minute pana ajunge la statie, ajunge la scoala la ora 7.20, iar cursurile incep la ora 8.00. Are 6 sau 7 ore si ajunge acasa la ora 16.30. Cum sa cerem performanta unor astfel de copii de 12-14 ani , care au un program identic cu al unui adult? Dar vreau sa stiti ca acesti copii au rezultate foarte bune la invatatura si sunt foarte motivati sa invete, deoarece au vazut cat de greu este traiul lor si al parintilor lor si doresc sa aiba un viitor mai bun.
- epuizarea tuturor solutiilor pentru asigurarea unui transport conform legii in vigoare;