Problema sesizată
Spațiul de relaxare este necesar pentru a fi folosit pentru a stimula si dezvolta interesul pentru lectura, pentru discuții libere despre diversele preocupari si dificultăți pe care le intampina adolescentii din scoala unde lucrez. Ei sunt copii cu CES, iar un astfel de spațiu, diferit de clasicele banci si scaune, le oferă oportunitatea de a se simti mai liberi si incurajati pentru a discuta.
Fiind elevi cu CES, de vârstă adolescenta, nevoile lor de exprimare sunt mai profunde si greu se pot exterioriza într-un cadru oficial, cum sunt bancile si scaunele. Din experienta mea, mediul scolar mai degajat, amenajat in culori si produse relaxante, ii ajuta sa se deschidă spre informații si activitati, mult mai eficient.
De asemenea, dificultățile de citit si lectura se imbunatatesc atunci când se simt degajati.
Fotoliile gen puf si saltele de yoga le vor oferi spațiul necesar si le va oferi in acelasi timp spatiu de miscare, de manifestare a propriilor idei, trairi, sentimente. Fiind mai degajati, vor lega relatii de colegialitate, ajutor si sustinere eficiente si de durata.