Problema sesizată
Cu toții știm cât de importantă este educația outdoor și numeroasele beneficii pe care o aduce în dezvoltarea copiilor .
Educația outdoor poate fi planificată și implementată în toate domeniile experiențiale . În cadrul Domeniului Limbă și comunicare, se poate avea în vedere desfășurarea unei activități în afara grupei în care se va pune în scenă o poveste care a fost prezentată în prealabil, iar preșcolarii pot fi solicitați să modifice anumite etape ale
poveştii folosind problematizarea. Și Domeniul Ştiinţe oferă oportunități prin compunerea sau rezolvarea de probleme. Astfel, se pot aduna pietre de diferite dimensiuni cu scopul comparării între ele, pot fi numerate și apoi aranjate după mărime şi formă sau putem formula sarcina de a realiza conturul diferitelor figure geometrice
(mai mari sau mai mici).
Miza este că aceste activităţi să se desfășoare în aer liber indiferent de anotimp. Orice activitate ce se desfăşoară în afara sălii de grupă înseamnă activitate care îi dă posibilitatea copilului să ia contact nemijlocit cu mediul înconjurător.
De aceea , ne dorim realizarea unui foișor în curtea grădiniței , pentru a putea desfășura activități instructiv-educative cu preșcolarii noștri . Pentru a avea spațiu suficient pentru desfășurare și pentru că așa ne permite locul, ne-am dori să fie în formă dreptunghiulară, lungă de 9m, lată de 5 m.
În România, educația outdoor reprezintă un subiect de interes mai mult pentru o serie de ONG-uri care au ca obiect de activitate educația nonformală . Din păcate, în sistemul de învățământ nu există preocupări pentru a investi în acest tip de educație.