Problema sesizată
În contextul schimbărilor sociale și tehnologice actuale, școala trebuie să-i ofere elevului instrumente solide care să-i confere această capacitate de adaptare la variabilele multiple pe care le impune mediul. Dincolo de cunoștințele și competențele prevăzute în programele școlare, trebuie să-i formăm elevului competențe sociale, digitale și de comunicare solide care să îl „înarmeze” cu abilitatea de „ a învăța să învețe” atât pentru perioada școlarității următoare cât și pentru viață.
Suntem Școala Gimnazială ,, Mihail Sadoveanu” Întorsura Buzăului, o școală mare dintr-un orășel mic, cu 9000 de locuitori. Localitatea noastră este cunoscută sub denumirea de ,, polul frigului” și are aspectul unei comune mari. Din păcate pentru școala noastră, faptul ca suntem în zonă urbană, a fost un dezavantaj. Fondurile pentru reabilitarea și dotarea școlilor au fost direcționate spre mediul rural. Cu forțe proprii am încercat să supraviețuim, dar este foarte greu într-o zonă unde economia nu există și mulți părinți migrează spre locuri de muncă în stăinătate. Avem copiii cu rezultate foarte bune la concursurile școlare și profesori implicați în realizarea unei educații de calitate.
Marele dezavantaj, care se prefigurează astăzi sub forma unui obstacol în calea demersului instructiv- educativ de calitate al școlii întorsurene îl reprezintă lipsa dotărilor cu echipamente tehnologice și digitale actuale. În mai puține cuvinte: avem cu cine dar nu avem cu ce. „Înarmăm” elevii cu o sumedenie de cunoștințe pe care nu au unde să le aplice, motivația învățării se diminuează datorită resurselor materiale depășite și, inevitabil se ajunge la un randament școlar scăzut dar și discriminare în contextul în care nu toți elevii noștri au acces la tehnologie și internet acasă.
Materialele didactice aflate în dotarea școlii sunt învechite și nu mai corespund cerințelor actuale. În școala noastră învață 390 de copii la ciclul primar, copii care își doresc foarte mult un laborator de științe. Sunt la vârsta gândirii concrete, când învățarea este facilitată de materiale didactice adecvate. Am avea nevoie de o tablă interactivă, un laptop, o trusă de roci și minerale, microscop, set laborator de științe ( eprubete, spirtieră, pâlnii, pahare speciale), trusă de magneți, modele funcționale ale corpului uman, hărți interactive, balanțe.