Problema sesizată
În ultima perioadă de timp, amprenta mijloacelor tehnologice asupra învățământului este puternică în cadrul orelor de curs.
În școala Gimnazială ”Basarab I” Curtea de Argeș, nu există nicio tablă interactivă, din lipsa fondurilor. În cadrul lecțiilor, rolul profesorului nu mai este acela doar de a transmite informația către elevi, ci este o provocare care constă în captarea atenției acestora și menținerea concentrării lor pe parcursul întregii ore de curs. Cadrele didactice caută metode moderne de predare-învățare-evaluare care să-i ajute pe elevi să înțeleagă cu ușurință conceptele specifice disciplinelor predate. Acestea au adus în sala de clasă instrumente digitale care au făcut ca lecțiile să devină interactive, folosindu-se de deviceurile personale.
Noile generații, încă de la vârsta copilăriei intră în contact cu tehnologia, care îi atrage ca un magnet. Acest fapt face ca sistemele digitale moderne să fie extrem de importante în procesul de predare-învățare-evaluare, prin urmare considerăm că prezența tablelor interactive în acest proces ar fi o soluție suficient de atractivă încât să îi motiveze.
Prin educația digitală de bază, ne propunem să reducem gradul de divizare și inegalitate socială și să contribuim la creșterea calității actului educativ. Ne dorim un sistem de educație flexibil, digitalizat, adaptabil, de calitate, capabil să răspundă provocărilor și să genereze schimbarea.