Problema sesizată
În viitor, indiferent de profesie, tehnologia este un lucru necesar, de aceea „îmblânzirea” tehnologiei în scop educativ, încă de la vârsta școlară mică este un mare avantaj.
Prin intermediul PROVOCĂRII LEGO, elevii Școlii Gimnaziale „Anton Pann” vor putea combina experimentele cu activitățile curriculare relevante și vor putea realiza o gamă variată de activități cu aplicabilitate în tehnologie, proiectare, știință și matematică, implicând astfel profesori și elevi din cadrul școlii .
Proiectul nostru ROBO-PANN presupune achiziționarea unor seturi Lego Education pentru utilizarea în activitatea la clasă. Aceste instrumente Lego îi vor ajuta pe copii să își completeze noțiunile dobândite prin programa școlară, dar și pe cadrele didactice implicate să țină pasul cu tehnologia modernă și instrumentele de lucru actuale.
Elevii vor lucra în propriul lor ritm fiind încurajați să își dezvolte abilități, mai degrabă decât să li se transmită informații. Acest proiect îi va familiariza pe elevi cu noțiuni și concepte noi care sunt evidente în comparație cu materia predată în sistemul educațional, axată prea puțin pe latura practică a domeniilor reale. Astfel elevilor li se va arăta că pot crea, inova și realiza ceva practic într-o lume plină de teorie.
Există mai multe modalități de a încuraja pasiunea pentru științe a elevilor. La vârsta școlară mică însă abordarea ludică, în manieră captivantă și accesibilă a diverselor procese și fenomene specifice unei anumite științe, îi ajută pe copii să înțeleagă mult mai ușor ceea ce li s-a transmis.
PROIECTUL ROBO-PANN cuprinde activități săptămânale, cu elevii a 6 clase din școala noastră (pentru început), urmând o planificare a temelor abordate din domeniul STEM (noțiuni de științe, fizică, matematică, etc.)
Până acum am reușit să demarăm un proiect pilot, cu 6 seturi Lego, dar pentru desfășurarea optimă a activităților propuse ne mai lipsesc 3 seturi Lego Educational Spike Essential (https://eecedu.ro/produs/lego-education-spike-essential/).
Proiectul nostru prevede extinderea activităților și pe perioada vacanțelor școlare când dorim să organizăm 4 cercuri tematice, în zona rurală, prin care să implicăm elevii și cadrele didactice în acțiuni de voluntariat și să oferim accesul copiilor din zone defavorizate la educația viitorului.